الوسواس
بقلم فارس حسن
انا عاوز احكي
قصتي ومش فارق عندي تصدق او لا المهم ان انا حكيت الي عندي والي نفسي اقولة من زمان انا
محمود محمد عندي 20 سنة من العتبه مليش حد ف الدنيا دي غير ابويا وامي , طلعت من التعليم
وانا في 3 ثانوي عشان اصرف علي نفسي علي
الاقل , ابويا كاان شغاال في محل ملابس وامي مريضة سكر وضغط ربنا يشفيها ابويا كان القبض يدوب بيمشي البيت واكلنا بس ,
في قرارت اني لازم اساعد وفعلا , بدات اليومين دول ادور علي شغل واسال هنا وهنااك
لحد موصلت لشغلانة كويسة فرض امن , وفعلا عملت انترفيو وقبلت بعدها , ويوم التالي
كنت الساعه 11 بليل في الشركة ومواعيد
شغلي من 11 لي 7 صباحا مش مهم المهم اني شغال وبقبض , لكن وانا بعمل انترفيو معرفش
انا قوتلكم ولا نسيت ان الراجل الي كنت بعمل معاه انترفيو قاالي يارب تعمر مش زاي
الي قبلك , مفهمتش هوا بيقولي اية وقوتلة , حضرتك بتقول اية ,
قالي لا متخدش في
بالك كلها اسبوع وتيجي انت لوحدك تحكي زاي الحكايات الي قبلك قالوها , قوتلة والله انا مش عارف ولا
فاهم انت بتقول اية ,
مشيت وصبته وجيت بعدها
زاي مقوتلكم الساعه 11 الشركة واستلمت من زميلي ا حمد فرض امن زميلي ف
الشركة , وفضلت قااعد طول اليوم زهقاان مش
بعمل حااجة خلصت يومي ومشيت ومحصلش اي حاجة الحقيقة ,
روحت تاني يوم ليا
ف الشغل الشركه واستلمت كااللاتي من زميلي احمد ,
لكن اليوم دة في
شوية حاجات حصلت فية غير طبيعية ابدا ,
كنت قااعد سرحاان
والقعدة مملة كالعادة والدنيا كانت برد
شوية دخلت جوا الشركة وقولت لحد ما الدنيا تهدا شوية وابقا اطلع تاني ,
دخلت واقعد علي
كرسي ف الرسبشان سمعت اصوات غريبة بتيجي من بعيد ,
ف قولت بصوت عالي
, مين هناااك , صوت الخطوات مستمر وكل
شوووية يقرب يقرب , لدرجة انه حسيت
انه جنبي , فضلت اقول اعوذ بالله من
الشيطان الرجيم , ف اية , فضلت رجلي تخدني لمكااان الخطوات , ولما وصلت هنااك
لمكان غرفه ف الشركة وفتحت الباب بشويش ,
لقيت راجل مديني ضهره
و واقف ف ركن من
اركان الاوضة , وبيقول كلام انا مش فاهمه ولا قادر افسرة وبيعمل حاجات غريبة جدا
بجسمه , ولما قوتلة انت بتعمل اية عندك ,
بدات يتلفتلي
ولقيت راجل ف الاربعينات من عمرة رقبته مدبوحة , اه والله رقبته مدبوحة والدم مغرق
المكان وانا مكنتش وا خد بالي بسبب الظلام
وقلت النور ف المكان , واقفت متخشب ومش عارف اعمل اية المفروض اعمل قدام واحد مدبوح من رقبته , لدرجة
ان رقبته ميلة شوية لورا , قفلت الباب
عليه وقفلت بالترابيس , وطلعت جري
برا الشركة وقفلت باب الشركة وفضلت واقف برا ودماغي هتموتني من كتر التفكير اية الكائن ال جواا دة , مين دة قطع تفكيري صوت خبط علي باب , ولما اتلفت وبصيت
علي الباب الرئيسي بتاع الشركة لقيت الراجل واقف وفي ايدة سكينه وبيخبط بيها علي الباب شكلة صعب جدا جريت ايوة
طلعت اجري , ومكنش حتي لسة مواعيد العمل بتاعتي خلصت بس غصب عني مشيت , روحت وفضلت قااعد ع السرير بففكر ومش
عارف انام من ال شوفته دة , وفضلت سهران لتاني يوم , ورجعت الشركة تاني , طبعاا حد
غيري مكنش رجع الشركة دي ابدا . لكن انا محتاج الفلوس فعلا , دة غير اني محتاااج
اعرف الراجل دة مين , فضول قااتل لازم اعرف مين دة ,
روحت الشركه
واستلمت من احمد وقوتله بقولك اية ,
انت وقفت قبل كدة
بليل مكااني ,
قااالي ايوة وقفت
,
قوتلة طب شوفت
راجل مدبوح ,
قاالي نعم ي محمود مدبوح لا الحقيقة مشوفتش حاجة من الكلام دة .
قوتلة اومال مالك
قلقان وانت بتتكلم كدة ,
قاالي اصلي
تعبان شوية نكمل كلامنا بعدين ,
بدات أحس ب
حاااجة بتحصل غير طبيعيه ف الشرركة دي .
واعذروني مش هينفع ااقول اسمها عشااان ميحصليش مشاااكل
وقفت والشركة كانت
فاضيه ومفيش غيري وروحت عند ألآوضة تاني
الي كاان الراجل وواقف فيها والي شوفته امباارح , لفت انتباهي ان الباب مقفوول ب
قفل , وشكله قديم جدا , مكنش مووجود
امباارح يعني اية ال حصل يعني .
وانا واقف جوا
الشركه والدنيا ضلمه جدا ومفيش غير نور
خافت جدا , كنت محتااج اروح الحمام وفتحت
الباب عشان ادخل لقييت حد مشنوق ومديني ضهره
, المفروض اني اعمل اية , واقفت متخشب ولقيت ضل واحد واقف جوا الحمام غير
الي مشنوق ضل بيروح وبيجي , بيروح وبيجي , عاوز اتحرك واجري بس حاسس اني مشلول ف
مككاني مش قاادر اتحرررك , لدرجة ان بسبب الصدمه والخوف ال انا فية دة الباب صبته
بايدي واتقفل تاني ولقيت خطوات بتقرب من الباب فضلت سااند الباب ب جسمي فضل الباب
يتخبط عليه وفضل الشئ الي جواا يخبط اجمد
واجمد , لحد موقف خبط , ولقتني بجري بجري برا
الشركة دي ,
ومشيت وروحت ,
وطول منا قاااعد ع السرير بفكر ف الي انا بشوفة دة , معقوول ال بيحصلي دة , لقيت
باب الاوضة بتاعتي ف خيال عندو , بابا
انت بتعمل اية عندك اجي اسعدك ف
حاجة , الكلام دة كان الساعه 3 الفجر , قوومت لقيت ايد ماسكة الباب وعمااله تفتح
وتقفل فيية ومستمرة , اكيد ابويا ولا
امي هيهزروا الهزار السخيف دة , رجعت تاني
للسرير ومبقتش عااارف اعمل اية , غير اني اندة علي ابويا , جمعت كل طااقتي وندهت
عليهم , باباااااااااا , لقيته جي
هوا وامي وبيقولي مالك ي محمود ف
اية ي يابني , قوتلة انت شوفت حد عند الباب وانت جي , قاالي حد مين ياابني , قوتلة
لا مفييش دة كاابوس كابوس , قاالي رجعت بدري لية من الشركة حصل حاجة ولا اية , قووتلة لالا ابدا انا بس
تعبت شوية ف روحت , قاالي طيب يابني اهداا
كدة ,
مشي ابويا وامي من
الاوضة ورجعت تاني للنوم ,
وصحيت علي مكملة
من مدير الشركة , كاانت الساعه حووالي 12 الضهر , اية ي محمود مشيت لية من الشركة
بددري كدة خير حصل اية ,
لا مففيش امي تعبت
شووية وكنت لازم امشي ,
لا سلامااات بس مش
الاصوال انك تستذن علي الاقل او تتصل ب حد
,
انا همشي اصلا من
المكان المعرفت بتاعكم دة انا مش عايز اجي
تاني اصلا وقفلت ف وشة ,
فضلت قااعد ف
البيت مش بعمل حاااجة غير اني افككر ف الحاجات ال شوفتهاا دي وكل شووية اححلم ب كااابوس مفزع , وابويا لفت نظرة
اني مش بروح الشركة وقاالي ماللك شايفك قاعد مش بتروح شغلك انت في حد مضيقك هناااك
, قوتلة لا بس المكان مش مريحني كدة دة غير اني
حاسس ان مش مستريح , قااالي طيب يابني تعاال ادي لامك الدواء عشان اللحق
انا الشغل , قوتلة طاايب حااضر , روحت لللاوضة بتاعت امي عشان اديها الدواء بتاعها
,
دخلت عليها لقيت
امي بتنزف من رقبتها ومدبوحة بنفس الشكل ال شووفتة علي رقبه الرااجل ال كنت بشووفة
ف الششركة ,
لقيت امي بتفتح
بؤقهااا وبتقولي , مش هصيبكك مش هصيبك ,
وفجااء عينها بقت شبه حمراا
جدا وملامحها كلها غضب وشر ,
جريت علي الاوضة
ولقيتها جياا ورايا , قفلت الاوضة عليا ,
فضلت اقولها انتي
عاوزة مني اية عاوزة من اية ,
قلتلي اافتح ي
محمود ماالك ياابني ف اية انت ككويس ,
انتي مين ,
انتي مين ,
قلتلي انا امك ي
محمود ماالك ف اية بتجري مني لية ,
فتحت الباااب بشوويش لقيت امي فعلا وشكلها امي ال اعرفها ,
قلتلي ماالك ف اية
انت كويس ,
قوتلها اه انا
كويس بس بمر بايام صعبه بس عليا عشان ف ضغط بس انت كان شكلك مرعب وعينك حمرا جدا اتفضلي
الدواء بتاعك انا ناازل تحت اهدي اعصااابي شووية , نزلت واقعد علي القهوة وطول منا
مماشي خاايف من كل حركة جنبي ,
ولقيت تلفوني بيرن
, وبيقولي , الو محمود معايا ,
قوتلة ايوة
مين معايا ,
قاالي انا سيد ال
عملت معااك انتر فيو ,
قوتلة اهلا بس انا
سبت الشركة ومش راجع تاني ,
قالي عارف بس انا
جبتلك قبض اليومين الي اشتغلتهم ها هتيجي تخدهم ,
حسيت انه عاوز
يعرف حاجة مني واكيد لي مصلحة اني اجي واقابله من امتي حد بيهتم ب حد اصلا منغير
ميعرفه ,
روحت واقعد معااه
شوية , وفعلا اداني الفلوس , وقاالي قولي بقاا شووفت اية ,
قووتلة قصدك اية ,
قاالي شوفت اية ف
الشركة خلاااك تمشي كدة بالسرعه دي ,
قوتلة بصرراحة
الشركة دي فيها حاجة مش مظبوطة انا شوفت
فيها راجل مدبوح ومرة راجل مشنوق , قااالي اااه , عم احمد وعم اسماعيل ,
قوتله مين دول انت
تعرفهم , قالي بوص دول كانوا فرض امن هنا بس كانت الفترة دي اتنين امن بيحرسوا
الشركة مش واحد بس ,
كنت بسمع
ياما انهم بيتخنقوا مع بعض ,
ولما رجعنا للشركة
كان فيها جثتين , جثة مدبوحة , وجثة مشنوقة ف الحمام ,
والسبب غير معلوم
وتقريبا نص الشركة مشيت بسبب الموضوع دة , وكان الامن الي بيقعدوا ف نفس المواعيد
بتاعتكك بيقولوا انهم بيسمعوا اصوات نااس بتتخانق جواا مع بعض ولما دخل عليهم شااف وااحد بيدبح واحد والي دبح الراجل راااح الحماام وشنق نفسسة جواا
,
وف نااااااس كتتير
قااالوا , وكان اخرهم هنا اسبوع , يومين ,
اكترهم ال بيقعد اسبوع كاامل , قوتلة ولية مقوتليش كدة ونبهتني ف الاول , قاالي
اوامر المدير ي محمود انا بااكل عيش ,
المهم انها ووصلت لحد كدة معااك ,
اانا اعرف واحد
امن ماات هنا بسبب صدمه قلبية ,
متجيش تاني هنا ي محمود سلام ,
روحت واتصدمت من
ال سمعته ورجعت علي القهوة ولقيت وااحد
صحبي مبشوفش بقاالي كتير سااكن معايا ف الشارع مهوواس بالعفاريت والجن , حكيتله
وقااالي , كل دة بسبب انك بعيد عن ربنا حااول تصلي ,
بعد اذنك انا هقوم
امشي عشان تعبان شوية ,
مشيت وطلعت البيت ودخلت الشقة دخلت
ملقتش امي ,
فاتصلت بابويا
قوتلة امي معااك ,
قاالي اه امك جتلي
تقعد شوية معايا ,
قوتلة طيب مااشي
انا كنت بطمن بس سلام ,
دخلت الاوضة
بتاعتي وفضلت قااعد كالعادة بفككر ,
سمعت صووت قطط جي
من المطبخ تقريبا ,
الغريب ان انا مش
مربي قطط دخلت ازاي القطة دي , لما وصلت للمطبخ ملقتش حاجة رجعت الاوضة سمعت صوت
القطة تااني , مشيت ورا مصدر الصوت كاان جي من الحمام , قطة ضخمه عينها بيضاا
تماما بتبصلي بصه غرريبة جدا ,
فضلت اهش فيها
لمدة مش قليلة لحد مضربتها ب حااجة لقيتها بطلع صووت من جواها اشبه من انه وحش بداخلها , لحد ممشيت ورجعت
لللاوضة تااني ,
لقيت تلفوني
بيرن رديت كاان ابويا بيقولي متنسساش تدي
لامك الدواء ,
قوتلة ادي لامي
الدوا اية ي بابا انا مش كلمتك وقوتلك امي
معاك قوتلي ااه
رد وقاالي محصلش
انت متصلتش بياا انهاردة اصلا ,
قوتلة ازاي بس انا
متاكد ان كلمتك ,
قااالي روح بس
اطمن علي امك واديها الدواء واهدء شوية عشان شكلك اعصابك تعبانه ومحتاج رااحة سلام ,
دخلت اوضة امي
لقيتها نايمة ,
لكن ف حاااجة كاانت نايمه جنب امي مش عاارف دة اية ,
قربت اكتر عشان
اعرف احدد ,
لقيييت الراجل ال
كاان مشنووق ناايم جنب امي ,
صررخت بصوت عااالي
,
لدرجة ان امي
قاامت مفظوعه وقلتلي مااالك يابني ف اية
انت اتجننت ,
قوتلها كاان ف حد
ناايم جنبك هنا دلوقتي
خلاص مفييش حااجة انا اسف خودي الدواء ومتنسهوش ,
مشيت من اوضة امي
وفضلت قااعد ف الاوضة بتاعتي مش عارف اية الي بيحصلي دة بسبب اية ,
لقيت مكلمة
من سيد ال عملت معاااه انترفيو للشركة ,
رديت قوتلة نعم ف
حااجة تااني عاوز تقولهاا ,
قاالي اسسمع كوويس
الكلام دة ,
كل بتووع
الامن ال كانوا شاغلين هناا
ماتوا ,
دي لعنه ي محمود
ولازم تيجي تقعد معانا شوية عشان اكيد
الدور عليك انت ,
لازم تخلص من
اللعنة دي تعالي باسرع وقت ممكن انا
مستنيك ف الشركة ,
روحت الشركة ودخلت
لقيت سيد مستنيني جوا هوا وشخص معااه
معرفوش ,
روحت ودخلنا
اوضة انا وسيد و شخص تاني ,
وسيد بدا يقول بوص
وركز ي محمود ف الكلام دة ,
اولا انا مش
سيد انا مديرك هنا ف الشركة ,
وال كاان بيكلمك ع
اساس انه مدير دة مش مدير دة دجاال
الي هوا
عم امام الي هوا جنبك دة ,
قووتلة طب لية
ضحكت علياا وقوتلي انك متوظف هنا مقوتليش لية انك مدير ,
قاالي عشااان
طلبات عم امام كدة ,
بوص ي محمود عم امام
هيفهمك كل حاااجة بس قبل ميفهمك دي صورة عم احمد وهوا مقتول بصيت علي
الصورة وياررتني مبصيت شكل مرعب اوي واحد غينة خارجة شوية من مكانها مدبوح لسااانه برا
,
عم امام اتكلم
وقاال انا يابني عرفت الموضوع ال حصل هنا
من شهر ان ف حد قتل حد هنا وف حد تاني
اتشنق , الموضوع وما فية , ان بتااع الامن ال مات دة, روحوا لسة موجودة في الشركة وا اي
حد بيجي مكانة امن بتصيبة لعنة ي بيموت ي
بيتجنن وال قبلك اشتغلوا هنا ف منهم ال مات وف ال مرمي حاليا ف مصحة نفسية , انا
قوتلهم يحلوا المووضوع ازاي لكنهم اغبياء ,
قوتله طب انا
المطلوب مني اية اعمل اية عشان اخلص من الي انا فية دة, :
قاالي ف حل قدامك
انك ترروح التربه بتاعت عم اسماعيل لانة هوا ال ادبح بالسكينة ف اكيد روحه مش
مستريحه , لكن عم اسماعيل ملوش وجود اصلا ,
ف لازم تنزل
تربه احمد وتجيب قطة سودة وتدبحها وتقول تعزيمة انا
هكتبهالك وتقولها ويبقا خلص الموضوع ,
الروح تمشي من
الشركة ومنك ,
قوتلة طيب انا
مواافق ,
قااالي هنتقااابل
عند المقابر السااعه 11 بليل ,
اتفقنا ومشيت
وفضلت مستني السااعه تيجي 11 ,
كاان فاضل
ساعات قليلة وتيجي 11 ,
لقييت حد بيندة
عليااا بصوت غريب جدا وكااانة بيتعذب , محمووود محمووود , مشيت ورا المصدر لحد
موصلت للحمام , ولعت نور الحمام , لقيت حاجة مربوجوا بتمشي وجسمه بيروح وبيجي ,
وانا شايف كدة من الضل الي علي الارض دخلت
وفتحت البااب بشويش جدا ,
كاان تقريبا احمد بتاع الامن ال ادبح وانا متاكد انه هوا لانه شوفته ف الصورة
نفس كل حاجة ف
الصورة , لسااانه برا , عينه بيضااااا تماما , وواقف قداامي وبيبصلي فضلت اقول
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انت عاوز مني اية صبني ف ححالي ,
فضلت يخبط علي
الباب ويقولي افتتح يابني انا ابووك افتتح ,
ولما فتحت لقييت
فعلا ابوويا جووا ,
قوتلة انت كنت
بتعمل اية جوا بتروح وتيجي ,
قالي كنت بنضف
الحمام وبشد المياة وطبيعي لازم اتحرك ,
كنت بتبصلي بشكل
مرعب وكانك شايف عفريت مش ابوك مالك يابني ال انت فيية دة تحب اوديك مستشفي ,
قوتلة لالا انا كوويس كويس ,
الساعه كاانت جئت
11 ونزلت روحت المداافن الي اتفقنا اننا نروحها ونتقااابل هنااك , لقيت عم امام
واقف هناك وفي ايدة سكنية والتانيه قطة ,
قاالي انزل قوتلة
حاضر ,
كاان تقريبا هوا
مجهز ككل حاااجة نزلت تحت وقالي ارسم نجمه
تحت بالدم القطة بعد متدبحها وتقراء الكلام ال ف الورقة ددة ,
نزلت وكنت خاااايف
جدا رايحة الموت , وانا جبااان لدرجة اني مش عارف ازاي اصلا هدبح القطة , لككن
محستش بنفسي غير وانا بدبح القطة من ر قبتها ,
وصوت القطة كااان
مؤلم جدا , بتتعذب ,
بعدهاا رسم نجمة
بالدم الي نازل منها , وفضلت اقول كلام انا نفسي مش عارف انا بقول اية ياريت الي بيخاف ميسمعش ال انا هقولة دة ,
( ياا حرااس الجبل الاحمر
يا مارد القمة يااقلم الدم الاحمر اؤمرك بانك تنهي ما يحدث اؤمرك ي مارد
القمة بانك تطيع ما اؤمرك به القتل القتل لمن يريد ان يقتلني ) بعدهاا سمعت اصواات
بتطلع من التربه كلهاا ,
اصوات نااس
بتصرخ وناس بتتعذب , وصوت التربه وهوا
بيتقفل عليااا ,
عم امام افتح
يااعم امام عم اماااااااام انا لسة جواا افتح , فضلت اخبط اخبط ان حد يسمع او
يفتحح مفييش حد , حسيت بايد حد بتمسك رجلي وتشد فيهم ,
والايد كانت بتحرق
ف رجلي , فضلت اقول لالا واصرخ لحد مصبتني
,
فضلت اذحف علي
بطني لحد موصلت للباب واصرخ لعلا وعسي حد يسمعني , طلعت تلفوني من جيبي ,
واتصلت بواحد
صااحبي قوتلة , الو ايمن الاحقني انا ف المدافن وف تربة كذا انا اتقفل الباب عليا
الاحقني بالله عليك انا بموت ,
بعد مدة وقفت علي
رجلي بصعوبة وحسيت ان ف حاجات تحت رجلي
بتتكسر ,
طول منا مااشي
بتتكسر , ودوست علي حاجة كانت زاي الحيوانات , تقريبا القطة ال دبحتها , وبعد ها
حسيت بخنقة فظيعه واصوات حد بينده عليا ,
لحد مسمعت صوت
الباب بيتفتح وجريت ع برا ,
لقيت صحبي
ايمن , قااالي انت مجنوون يااابني انا
اصلا مكنتش هجي اقتكرتك بتهزر , بتعمل جوا عنددك انت اتججنت شكلك , مشيت منغير
منطق كلمة واتصلت ب سيد ا لمدير ,
وقوتله امام غدر بيها ي سيد قفل عليا
الباب , سمعت اصوات رعب طلعه من التلفون وصوت اشبه من انه شبح بيتكلم ف التلفون
واصوات صرراخ طلعه من التليفون ,
اغمي عليااا
من التعب ال انا فية والاجهاد وال انا
شوفته , صحيت لقتني عند ايمن ف بيته وجنبي دكتور , وبيقولة ف اثار جروح ف رجله جاامدة انا كتبتله علي علاج ياريت تجيبه وياريت تقولة
انه محتاج رااحة لمدة شهر عشان رجله يقدر يوقف عليها من تاني :
لقيت حد دخل عليا
الاوضة عارفين مين , كاان زميلي بتاع الامن ال ف الشرركة ال كنت المفروض ان انا
بستلم منه ,
دخل وقاالي
محمود انا زميلك بتاع الامن فكرني طبعااا
,
قوتلة فكرك ااه ,
قاالي انا هقعد معاااك عشر دقاايق بس ,
قوتلة اتفضل ,
قااالي اولا
انا اتصلت علي التليفون بتاعك وعرفت من
صحبك انك عندو ,
انا هحكيلك حكااية
صغيرة وياريت تركز معايا ,
انا احمد شغال ف
الشركة دي بقاالي شهور ,
احمد وعم امام دول
كانوا شاغلين ف الشركة ,
وبسبب مشااكل
مبينهم ف الشغل وكااان كل واحد عاوز يتفوق علي التاني كانوا دايما بتحصل مبينهم مشاكل كتيرة واحنا خدناا علي كدة
,
لكن الموضوع بدا
يتطور برفع الاسلحه علي بعض , وكانوا هيترفضوا , لكن بمحيله ياما منهم علي صاحب
الشركة رجعوا تاني ,
لكن رجعنا اليوم
ال بعدها لقيناا احمد مدبوح , وامام شاانق نفسسسة ف الحمااام ,
الدنيا اتقلبت
اليوم دة والشركة حالهااا وقف وكان بيجي كل يوم بتاع امن يوقف بليل , كان بيمشي
لانة بيقول بيسمع حاجات غريبة بتحصل ,
وفضل الموضوع دة
لمدة شهرين لحد منتا جيت ,
وكلمت المدير
استاذ ناصف وقبلت ف الشغل ,
وكنت بتشوف حاجات
وكنت بتدخل تقعد لوحدك تتكلم مع حد انت شايفة وهوا شايفك بس احنا بنبص عليك وانت
بتتكلم مع نفسك ,
ولقينك بتدخل
الحمام بتتكلم مع حد لوحدك وتجري وتمشي ,
ف بدات افهم ان
انت عم احمد وعم امام ال ماتوا بيتوصلوا معاااك ,
ف جتلك وفهمتك
ابعد عن الشركة دي اصلا ومفيش حاجة اسمها احمد وامام دول ماتوا اصلا ,
قووتلة ازاي يعني
وال عملت معااه انترفيو دة مين , قالي دة استاذ ناصف وانا كنت معاك وانت بتعمل
انترفيو ,
قوتلة ازاي انا مش فاهم حاجة , قالي هوا كان بيتشكل ف جسم
راجل هوا وعم امام عشان يعملوا كل دة وانت كنت مصدق الموضوع , وبتسمع الكلام ,
وااكيد انت بعيد
عن ربنا عشان حاجة زاي كدة تحصلك , انت اتعرض لخدعه منهم كانوا بيتشكلوا ف صورة
انسان عشان يتوصلوا معااك صدقني دي الحقيقة مفييش عم امام ولا في احمد ,
ومشي احمد زميلي ,
وفضللت طول ايامي اتعلاج من حاله نفسية بسبب ال حصلي دة وفضلت ادور ف التليفون علي رقم سيد ملقتهوش اصلا ,
والظاهر انه عندو
حق فعلا ,
من يومها وبدات
اصلي وااقرب من ربنا , لكن منكرش ان كنت بشوف حاجات مريبة , طول فترة حياتي ,
حااجات بتتحرك , اسمع حد بينهدة عليا , اشوف خيالات جنبي مش موجودة , احلم بكوابيس
كل يوم , لكن انا فعلا كنت موهوم ب حاجات كتير
واتاكد فعلا ان امام مات واحمد من الشركه كلها وقالوا انهم كانوا بيشفوني ف
وانا بكلم نفسي ’
لحد دلوقتي انا مش
مصدق ال حصل ,
وطبعا انتو كذالك
لكن هوا دة الي حصلي وزاي منتا دماغك بتلف
ومش فاهم اية ال بيحصل ,
انا دماغي كل يوم
بتموتني ,
وخلصت حكايتي علي
كدة وبعدها ب شهور رجعت للشغل ونسيت الموضوع ,
تماما لكن كنت كل يوم اسمع حد
بيقولي انا راجعك , ومبقتش فااهم قصدة اية لكن انا صيبها ع ربنا سلام ....
تعليقات
إرسال تعليق