المستشفي المسكونه
قصص رعب حقيقيه
انا احمد عندي 22سنه من البحيره حياتي طبيعيه جدا وكنت عاوز اشتغل ف اي حاجه عشان اساعد اهلي ف البيت لان حالتنا الماديه صعبه شويه وبداء ادور ع شغل لحد ما لقيت شغلانه ف مستشفي ف اسكندريه انا فرحت جدا طبعا اسكندريه بقا وهغير جو وكدا بس فرحتي دي مدمتش كتير لما روحت وحكيت لاصحابي وبقولوهم خلاص لقيت شغل ف مستشفي ف اسكندريه همسك الامن هنا بالليل والصبح واحد بيمسك وواخد سكن هناك ع حسبهم والمرتب حلو كلهم فرحولي طبعا واحد بيقولي اسم المستشفي دي ايه
ف قولتلو مستشفي عامر الخاصه لقيت واحد من اصحابي قالي اييييييه قولتلو مااالك ياعم فيه ايه قالي بص المستشفي دي اسمع ان كان مكانها الاول مقابر وبيحصل فيها حاجات غريبه سمعت كدا من ناس ان اعوذباللله مره بالليل واحد معدي من الشارع سمع صوت ضحك عالي بص كدا ع الشباك لقا حاجه سمرا كدا بشعر طويل بتبصلو وبتبتسم ابتسمات مرعبه ومره تانيه حصل نار ف اوضه منها وفضلو يطفو فيها مش راضيه تطفا لحد ما طفت لوحدها لما قال كدا ههههههههه انا ضحكت قولتلو ما هي طفت قالي مش دي المشكله المشكله انهم ملقوش حاجه محرووقه قولتو بقولك ايييه محم محمد اسسسك والنبي انا ما صدقت لقيت شغل وانت جااي تخوفني قبل ما ارووح واحد تاني قالي اعم هتلقيها خرفات سيبك انت وروح شغلك بس خلي بالك من نفسك انا خدت الشنط ومااشي وكلام محمد ف دماغي انا خايف اروح بس قولت كلها خرفات وعادي هاروح الشغل ومافيش حاجه وفعلا روحت الشغل اول يوم المدير قالي انت هتمسك امن ع البوابه برا قولت الحمدللله بعيد عن المستشفي خالص
وفرحت جدا لما قالي انت امن برا وعدا اول يوم تمام وجو اسكندريه بقا الهوا البارد دا وكلو تمام وفضلت الاحوال ماشيه حلو لمدة شهر وبعدين لقيتو بيقولي احمد انت هتمسك امن جو المستشفي لان ال كان ماسك حصلتلو ظروف وهيسيب الشغل ف حاولت اعرف ظروف ايه دي المهم موصلتش لحاجه واول يوم بقا ليا هاروح امن جوه انا رايح وكلام الزفت محمد دا ف دماغي شغال روحت عرفني ع الاوضه ال هقعد فيها المشكله كلها ان الاوضه كانت جنب المشرحه يعني اسود من ال محمد قالهولي دي لوحدها كفايه وانا قاعد ف الاوضه بالليل بقا ومافيش اي حد ف المستشفي غيري انا والعيانين حتي العيانين ال هناك شكلهم غريب المهم قمت روحت اعمل شاي ف المطبخ بتاع المستشفي كان جنبي عالطول وسبت الباب موارب كدا رجعت لقيت الباب مفتوح لاخره لا كدا هزار بقا ف حد فتح الباب دا انا جسمي اتشل اول ما شوفت بس وهمت نفسي عشان مخفش وقلت يمكن الهوا هو ال فتحو وقاعد بشرب الشاي سمعت صوت حد ماشي برا روحت ابص ملقتش حد بدا جسمي يرتعش انا اصلا بخاف لوحدي من غير حاجه وسمعت خبط جاامد اووي ف المشرحه انا قلبي بدا يدق بسرعه بس قولت هشوف فيه ايه وكل ما اقرب الخبط يزيد اكتر بفتح الباب بالراحه كدا لقيت حاجه شكلها غريب بتحاول تفتح تلاجه من التلاجات بس مش عارفه مره واحده لقيت حاجه مسكتني من ورا روحت واقع ببص لقيتو واحد من العيانين حرام عليك ياعم وقعت قلبي قالي تعالا اسندني للحمام روحت معاه وكل ما اسآلو ع حاجه ميردش لحد ما وصلنا
وفرحت جدا لما قالي انت امن برا وعدا اول يوم تمام وجو اسكندريه بقا الهوا البارد دا وكلو تمام وفضلت الاحوال ماشيه حلو لمدة شهر وبعدين لقيتو بيقولي احمد انت هتمسك امن جو المستشفي لان ال كان ماسك حصلتلو ظروف وهيسيب الشغل ف حاولت اعرف ظروف ايه دي المهم موصلتش لحاجه واول يوم بقا ليا هاروح امن جوه انا رايح وكلام الزفت محمد دا ف دماغي شغال روحت عرفني ع الاوضه ال هقعد فيها المشكله كلها ان الاوضه كانت جنب المشرحه يعني اسود من ال محمد قالهولي دي لوحدها كفايه وانا قاعد ف الاوضه بالليل بقا ومافيش اي حد ف المستشفي غيري انا والعيانين حتي العيانين ال هناك شكلهم غريب المهم قمت روحت اعمل شاي ف المطبخ بتاع المستشفي كان جنبي عالطول وسبت الباب موارب كدا رجعت لقيت الباب مفتوح لاخره لا كدا هزار بقا ف حد فتح الباب دا انا جسمي اتشل اول ما شوفت بس وهمت نفسي عشان مخفش وقلت يمكن الهوا هو ال فتحو وقاعد بشرب الشاي سمعت صوت حد ماشي برا روحت ابص ملقتش حد بدا جسمي يرتعش انا اصلا بخاف لوحدي من غير حاجه وسمعت خبط جاامد اووي ف المشرحه انا قلبي بدا يدق بسرعه بس قولت هشوف فيه ايه وكل ما اقرب الخبط يزيد اكتر بفتح الباب بالراحه كدا لقيت حاجه شكلها غريب بتحاول تفتح تلاجه من التلاجات بس مش عارفه مره واحده لقيت حاجه مسكتني من ورا روحت واقع ببص لقيتو واحد من العيانين حرام عليك ياعم وقعت قلبي قالي تعالا اسندني للحمام روحت معاه وكل ما اسآلو ع حاجه ميردش لحد ما وصلنا
وانا واقف مستنيه برا صورة الشيئ ال كان ف المستشفي دا ف دماغي مش عارف انسي شكلو البشع حاجه كدا ليها شعر كتير وعيون بيضه واسعه وانا سرحان الراجل مسك كتفي تاني اتخضيت تاني ايه ياعم انت كل شويه هتخضني الراجل دخلتو اوضه ورحت انا اوضتي لقيت كتفي بيحرقني اوي مكان محط ايدو والحرقان زاد قلعت القميس لقيت الحته مكان ما حط ايدو معلمه حماار جامد اوووي ايه دا روحت جري ع الاوضه ال دخلها ملقتهوش انا قولت يمكن مش دي بس انا متاكد انها هي ولقيت صوره ع الحيطه للراجل دا ومكتوب عليها كالاتي
الدكتور محمد يونس
توفي 6/6/2010 قصص رعب مخيفه
ادعو له بالرحمه.
انا شوفت كدا رجعت جري ع الاوضه ببص ع الحيطه لقيت اسمي مكتوب بالدم وعلامات غريبه ف كل مكان
فضلت ف الاضه قولت مش طالع ماهمها حصل برا المهم الصبح طلع روحت للدكتور سآلتو قالي ياعم دي تهيؤات طب وريني كدا الحرق بقولو اهو ملقتش حاجه قالي مافيش حاجه اشتغل وكل عيش يابني وانا بكلمو كان ف دجال داخل المشرحه ميت وانا ماشي الممرضات قعدين يقولو ربنا يكون ف عون بتاع الامن بالليل دا الراجل دا كان شراني وكاااافر
وسمعت انو بيئذي الناس انا سمعت الكلام خفت اوووي بس دا شغلي ومش لاقي اي وظيفه وقلت دا مات بقا هو ال بيموت بيصحي وروحت باليل والناس مشت وانا قاعد ف الاوضه وع الساعه واحده كدا حسيت بهوا سخن داخل من الشباك وثواني ولقيت الامور عاديه معداش عشر دقايق لقيت صوت غريب ف المشرحه امم اهه اممما واسماء زاجرس بازت كاعن ايه دااا مين بيكلم وببص تحتي لقيت دايره زرقه طلعت جري لقيت الدايره دي واخده الدور كلو وفيها نجمه عامله زي الطلاسم كدا وفجآه حسيت الدور بيتهز والنجمه دي بطلع نور ياخرابي ياني ايه دا وباب المشرحه اتفتح جريت ع الباب بتاع الخروج لقيت حيطه الباب مش لقيه واصوات غريبه ولقيت حاجه طالعه من جوه بعين واحده ف النص بيضه بتلمع والجدران كلها بتتهز وماشي وراه البتاع ال انا شوفتو ف اول يوم وجنبو الدكتور وكلهم بيرددو كلام بيهز الارض وفضلت احاول ادخل اي مكان ما فيش الاوض كلها مقفوله والنور بتاع المستشفي كلو طفي والنحمه دي هي ال منوره طلعت جري رجعت الاوضه وهم برا قاعدين يكررو الكلام دا وانا اقرا قراءن فجاءه الباب خبط لقيت بنت صغيره كدا مبتكلمش خير ياحببتي ما فيش ولا بتنطق كانت باصه ف الارض رفعت وشها لقيت عنيها بييضه وبتنزل دم رحت طالع جري من الاوضه والاصوات ف كل مكان مش عارف اروح لحد ما الفجر اذن كل حاجه انتهت روحت طالع جري من المستشفي دي ورحت سالت الناس ال حواليها قالولي ان المدير بتاعها دفع فلوس للحكومه وشالو المقابر وعملوها وراجل مش كويس وسالت ع الدكتور ال ف الصوره سمعت انو كان معارض ع المستشفي دي والمدير ال قتلو والدجال دا امر الناس انو يروح هناك ومكنش ميت اصلا بس عشان يحضر ارواح الميتين من هناك روحت بلغت عنهم وخدت ناس من الشرطه ورحت للحارس القديم وقالهم نفس الكلام وطلع اذن ب ازالة المستشفي دي وحمدة ربنا انو نجاني من هناك
قصص مرعبه
وفرحت جدا لما قالي انت امن برا وعدا اول يوم تمام وجو اسكندريه بقا الهوا البارد دا وكلو تمام وفضلت الاحوال ماشيه حلو لمدة شهر وبعدين لقيتو بيقولي احمد انت هتمسك امن جو المستشفي لان ال كان ماسك حصلتلو ظروف وهيسيب الشغل ف حاولت اعرف ظروف ايه دي المهم موصلتش لحاجه واول يوم بقا ليا هاروح امن جوه انا رايح وكلام الزفت محمد دا ف دماغي شغال روحت عرفني ع الاوضه ال هقعد فيها المشكله كلها ان الاوضه كانت جنب المشرحه يعني اسود من ال محمد قالهولي دي لوحدها كفايه وانا قاعد ف الاوضه بالليل بقا ومافيش اي حد ف المستشفي غيري انا والعيانين حتي العيانين ال هناك شكلهم غريب المهم قمت روحت اعمل شاي ف المطبخ بتاع المستشفي كان جنبي عالطول وسبت الباب موارب كدا رجعت لقيت الباب مفتوح لاخره لا كدا هزار بقا ف حد فتح الباب دا انا جسمي اتشل اول ما شوفت بس وهمت نفسي عشان مخفش وقلت يمكن الهوا هو ال فتحو وقاعد بشرب الشاي سمعت صوت حد ماشي برا روحت ابص ملقتش حد بدا جسمي يرتعش انا اصلا بخاف لوحدي من غير حاجه وسمعت خبط جاامد اووي ف المشرحه انا قلبي بدا يدق بسرعه بس قولت هشوف فيه ايه وكل ما اقرب الخبط يزيد اكتر بفتح الباب بالراحه كدا لقيت حاجه شكلها غريب بتحاول تفتح تلاجه من التلاجات بس مش عارفه مره واحده لقيت حاجه مسكتني من ورا روحت واقع ببص لقيتو واحد من العيانين حرام عليك ياعم وقعت قلبي قالي تعالا اسندني للحمام روحت معاه وكل ما اسآلو ع حاجه ميردش لحد ما وصلنا
وفرحت جدا لما قالي انت امن برا وعدا اول يوم تمام وجو اسكندريه بقا الهوا البارد دا وكلو تمام وفضلت الاحوال ماشيه حلو لمدة شهر وبعدين لقيتو بيقولي احمد انت هتمسك امن جو المستشفي لان ال كان ماسك حصلتلو ظروف وهيسيب الشغل ف حاولت اعرف ظروف ايه دي المهم موصلتش لحاجه واول يوم بقا ليا هاروح امن جوه انا رايح وكلام الزفت محمد دا ف دماغي شغال روحت عرفني ع الاوضه ال هقعد فيها المشكله كلها ان الاوضه كانت جنب المشرحه يعني اسود من ال محمد قالهولي دي لوحدها كفايه وانا قاعد ف الاوضه بالليل بقا ومافيش اي حد ف المستشفي غيري انا والعيانين حتي العيانين ال هناك شكلهم غريب المهم قمت روحت اعمل شاي ف المطبخ بتاع المستشفي كان جنبي عالطول وسبت الباب موارب كدا رجعت لقيت الباب مفتوح لاخره لا كدا هزار بقا ف حد فتح الباب دا انا جسمي اتشل اول ما شوفت بس وهمت نفسي عشان مخفش وقلت يمكن الهوا هو ال فتحو وقاعد بشرب الشاي سمعت صوت حد ماشي برا روحت ابص ملقتش حد بدا جسمي يرتعش انا اصلا بخاف لوحدي من غير حاجه وسمعت خبط جاامد اووي ف المشرحه انا قلبي بدا يدق بسرعه بس قولت هشوف فيه ايه وكل ما اقرب الخبط يزيد اكتر بفتح الباب بالراحه كدا لقيت حاجه شكلها غريب بتحاول تفتح تلاجه من التلاجات بس مش عارفه مره واحده لقيت حاجه مسكتني من ورا روحت واقع ببص لقيتو واحد من العيانين حرام عليك ياعم وقعت قلبي قالي تعالا اسندني للحمام روحت معاه وكل ما اسآلو ع حاجه ميردش لحد ما وصلنا
وانا واقف مستنيه برا صورة الشيئ ال كان ف المستشفي دا ف دماغي مش عارف انسي شكلو البشع حاجه كدا ليها شعر كتير وعيون بيضه واسعه وانا سرحان الراجل مسك كتفي تاني اتخضيت تاني ايه ياعم انت كل شويه هتخضني الراجل دخلتو اوضه ورحت انا اوضتي لقيت كتفي بيحرقني اوي مكان محط ايدو والحرقان زاد قلعت القميس لقيت الحته مكان ما حط ايدو معلمه حماار جامد اوووي ايه دا روحت جري ع الاوضه ال دخلها ملقتهوش انا قولت يمكن مش دي بس انا متاكد انها هي ولقيت صوره ع الحيطه للراجل دا ومكتوب عليها كالاتي
الدكتور محمد يونس
توفي 6/6/2010 قصص رعب مخيفه
ادعو له بالرحمه.
انا شوفت كدا رجعت جري ع الاوضه ببص ع الحيطه لقيت اسمي مكتوب بالدم وعلامات غريبه ف كل مكان
فضلت ف الاضه قولت مش طالع ماهمها حصل برا المهم الصبح طلع روحت للدكتور سآلتو قالي ياعم دي تهيؤات طب وريني كدا الحرق بقولو اهو ملقتش حاجه قالي مافيش حاجه اشتغل وكل عيش يابني وانا بكلمو كان ف دجال داخل المشرحه ميت وانا ماشي الممرضات قعدين يقولو ربنا يكون ف عون بتاع الامن بالليل دا الراجل دا كان شراني وكاااافر
وسمعت انو بيئذي الناس انا سمعت الكلام خفت اوووي بس دا شغلي ومش لاقي اي وظيفه وقلت دا مات بقا هو ال بيموت بيصحي وروحت باليل والناس مشت وانا قاعد ف الاوضه وع الساعه واحده كدا حسيت بهوا سخن داخل من الشباك وثواني ولقيت الامور عاديه معداش عشر دقايق لقيت صوت غريب ف المشرحه امم اهه اممما واسماء زاجرس بازت كاعن ايه دااا مين بيكلم وببص تحتي لقيت دايره زرقه طلعت جري لقيت الدايره دي واخده الدور كلو وفيها نجمه عامله زي الطلاسم كدا وفجآه حسيت الدور بيتهز والنجمه دي بطلع نور ياخرابي ياني ايه دا وباب المشرحه اتفتح جريت ع الباب بتاع الخروج لقيت حيطه الباب مش لقيه واصوات غريبه ولقيت حاجه طالعه من جوه بعين واحده ف النص بيضه بتلمع والجدران كلها بتتهز وماشي وراه البتاع ال انا شوفتو ف اول يوم وجنبو الدكتور وكلهم بيرددو كلام بيهز الارض وفضلت احاول ادخل اي مكان ما فيش الاوض كلها مقفوله والنور بتاع المستشفي كلو طفي والنحمه دي هي ال منوره طلعت جري رجعت الاوضه وهم برا قاعدين يكررو الكلام دا وانا اقرا قراءن فجاءه الباب خبط لقيت بنت صغيره كدا مبتكلمش خير ياحببتي ما فيش ولا بتنطق كانت باصه ف الارض رفعت وشها لقيت عنيها بييضه وبتنزل دم رحت طالع جري من الاوضه والاصوات ف كل مكان مش عارف اروح لحد ما الفجر اذن كل حاجه انتهت روحت طالع جري من المستشفي دي ورحت سالت الناس ال حواليها قالولي ان المدير بتاعها دفع فلوس للحكومه وشالو المقابر وعملوها وراجل مش كويس وسالت ع الدكتور ال ف الصوره سمعت انو كان معارض ع المستشفي دي والمدير ال قتلو والدجال دا امر الناس انو يروح هناك ومكنش ميت اصلا بس عشان يحضر ارواح الميتين من هناك روحت بلغت عنهم وخدت ناس من الشرطه ورحت للحارس القديم وقالهم نفس الكلام وطلع اذن ب ازالة المستشفي دي وحمدة ربنا انو نجاني من هناك
قصص مرعبه

تعليقات
إرسال تعليق