احببت شبح
انا هاني من البحيره 18سنه
خلصت 3 ثانوي والحمدلله جبت مجموع كويس والدي اسمو محمد وولدتي سناء وعندي اخويا محمود عندو 20سنه وكان اخويا يجيب قصص الرعب دي انا كنت بتهبل انا بخاف جدا جدا وبتخانق معاه كل ما يشغلها ف الاوضه وكنت بحب المذاكره اوي وخلاص بقا تنسيق الكليات نزل وروحت عملت الرغبات وكلو تمام وبعد فتره جالي اني كلية صيدله ف اسوان طبعا اسوان بلد جميله وكل حاجه بس بعيد عن المكان ال فيه اوي وعشان اروح لازم اقعد هناك وحاولت اعمل اغتراب منفعش لان مجموعي كان قليل شويه وبعد ما قعدة مع اهلي وكدا اقنعوني اني اروح وفعلا سمعت كلمهم وجيت اول يوم دراسه حضرت شنطتي وخدت كل حاجه معايا وروحت وللاسف ملقتش سكن جامعي هناك اطريت اني ادور ع شقه برا وفضلت يوم كامل ادور لما خلاص تعبت انا بدور ف بلد مش بلدي ومعرفش فيها حد زهقت بقا لحد ما واحد ابن حلال جبلي شقه هناك كانت بعيده عن الكليه شويه بس مش مهم واجرها كويس روحت شوفتها شقه كويسه يعني معقوله وضبت الشنط بتعتي وكل حاجه تمام وبقيت من الكليه للبيت ومن البيت للكليه معرفش حد هناك ليه واتعرفت ع شويه شباب وكلو تمام وبقيت بخرج معاهم وكدا وف يوم بقا وانا مروح من الكليه لقيت بنت حلووه اوي جايه كدا ف وشي ولما قربنا من بعض لقتها بتقولي لو سمحت انا ارتبكت جدا لاني اصلا خجول شويه قولتلها نعم خير قالتلي انت هنا معانا ف الكليه قولتلها اه قالتلي تمام انا مريم وانت قولتلها هاني وبعد شوية كلام قالتلي هشوفك تاني قولتلها تمام ممكن رقم موبيلك قالتلي مش معايا موبيل انا لما اعوز اقابلك هعرفك قبلها بس محدش ف الكليه كلها يعرف اننا بنكلم بعض ولا انت تقول انك بتكلم واحده اسمها مريم قدا اي حد كنت اول مره اتعرف ع بنت ف حيات حاسس ان قلبي بيضحك من جوه مشيت وهي مشت ببص ورايا بعد دقيقه ملقتهاش روحت بقا طول الليل افكر فيها وعاوز الصبح يجي عشان اشوفها روحت الكليه الصبح ملقتهاش دورت ف كل البنات ال ف الكليه تقريبا ملقتهاش وانا طالع من الكليه لقيتها قولتلها دورت عليكي كتير ملقتكيش كنتي فين قالتلي لا انا تعبت انهردا بس جيت اهو عشان اشوفك قولتلها خلاص انا هعزمك ع اي حاجه قالتلي لا شكرا وبعد ضغط خدتها روحنا كافيه ف بقول ل الجارسون هاتلي 2عصير قالي انت جاي حد معاك يافندم قولتلو يعن مش شايف الانسه ياحيوان انت قالي اه تمام تمام والجارسون ماشي بيهز ف راسو كدا انا قولت دا اهبل جاب العصير المشكله انها مشربتش خالص اقولها اشربي تقولي لا والله مش عاوزه وطلعنا قولتلها هوصلك قالتلي لا انا عارفه طريقي ضغط عليها بس ما وفقتش بردو روحت وبردو بحلم بيها حبتها اوي مع اني لسه عارفها او عشان ممكن اول مره اكلم بنت وفضلنا ع الحال دا وف يوم قولتلها هتيجي تذاكري معايا بقا وكل يوم اطلع القيها برا مبتدخلش الكليه خالص وكانت كل يوم تيجي تذاكر معايا بس الغريب انها من اول ما بدات تجيلي كل ما تنزل الاقي قطه سودا ف البيت ومبترداش تطلع غير بعد معاناه والقطه دي كان ف رجليها اربع حلقات عامله زي الدهب كدا بس القطه دي مظهرتش غير بعد ما مريم بقت بتيجي تذاكر معايا وفضلت ع كدا كل يوم وف يوم قولتلها هوصلق بقا قالتلي لا وزعقت المهم هي نزلت روحت نازل وراها فضلت ماشيه وانا وراها لحد ما وصلت طريق ضلمه اوووي وانا وراها دخلت ف الطريق دا جيت ادخل وراها لقيتها بصت ورواها كدا بصه مرررررعبه اووي برقبتها بس المشكله اني لما دققت النظر لقيت اخر الطريق دا مقابر طب ايه ال جابها هنا دوقت ولوحدها وايه البصه ال هي بصتهالي دي بدائت الشكوك تزيد ف دماغي قولت ممكن يكون بيتها يم هناك ومكثوفه تقولي مثلا تاني يوم هي مجتش ولا تالت يوم بقيت هتجنن عاوز اشوفها رابع يوم جات المشكله انها مبتغيرش اللبس بتعها فستان كدا ابيض حلو اوي ومش بيتوسخ خالص فضلت الح عليها اني اوصلها ما وافقتش انا خايف اقولها حاجه احرجها مثلا قولت خلاص وقربنا ع الامتحانات وهي مش بتدخل الكليه ومن اول يوم امتحانات مريم اختفت بقيت ادور عليها ف الكليه مش لقيها لحد ما قولت خلاص هسآل ف الشئوون اشوف هي لجنه كام وارحولها ويارتني ما روحت ولا سآلت انا دخلت سلام عليكو الموظفه وعليكو السلام اتفضل يابني خير قولتلهاانا بسآل عن مريم محمد سليم لقتها بتبصلي ب استغراب كدا وبتبص للموظفه ال جنبها قولتلها خير عاوز اعرف هي ف لجنة ايه بصتلي كدا ومبتردش قولتلها خير في ايه قالتلي بص يابني الاسم دا فعلا موجود ف الكليه بس دي ميته من اربع سنين وكلمة سنين فضلت ترن ف وداني وحسيت اني دايخ وراحت قايلالي وكل فتره واحد بيسآل عليها وال واحد دا بيموت انا سمعت الكلام مش مصدق جسمي بقا بيجيب عرق من كل مكان طب طب هي ماتت ازاي قالتلي محدش يعرف احنا لقناها مدبوحه ف معمل الكليه وحصل حاجات غريبه ف المعمل بقت حاجات تتحرك من نفسها باليل حتي العامل كان بيسمع اصوات ضحك وعياط وصويت وخبط جوه لحد ما بقا بيشوف خيال جوه المعمل باليل خيال بنت بعد ما حكا قررنا نقفل المعم دا خالص اننا شيلنا الباب وكملناه جدار دا كل ال اعرفو عن البنت دي بس حاول تلحق نفسك انا طالع من جوه مش مصدق نفسي وصلت عند الباب لقيت نفسي هيغمي عليا قولت لا تنحرق كلية الصيدله ع ال عاوز يدخلها انا هروح اخد هدومي وامشي من هنا روحت خدت الهدوم وماشي لقيت الباب بيخبط بقول مين قالتلي انا مريم.............
.اناانا سمعت الاسم مبقتش عارف اعمل ايه حاسس اني خلاص كدا هموت جايه تنتقم مني دوقت بقيت بدعي ف سري خلاص حاسس ان قلبي وقف عن النبض بلعت ريقي كدا بالعافيه وقولتلها عاوزه مني ايه قالتلي مالك فيه ايه ياهاني قولتلها مريم انا مآذتكيش ف حاجه عاوزه مني ايه قالتلي انا مش هآذيك افتح الباب ياهاني وانا هقولك كل حاجه انت عاوز تفهمها قولتلها لا مش فاتح مره واحده سمعت صرخه هزت البيت كلو الجدران كلها بتتهز ودم بينزل من السقف زي ميكون حاجه غضبانه وسمعت صوت قطه ببص لقيت نفس القطه بتاعة كل مره واقفه ورايه ولقيت السقف بينقط دم انا بدائت اصرخ خايف افتح الباب وخايف اتحرك من القطه دي لقيت صوت غريب بقا كدا مش ضحك ولا عياط هو كلو مندمج ف بعضو دخلت الاوضه جري قولت هقعد شويه وبعدين امشي انا قاعد كدا ع السرير لقيت عين بتبص عليا من الشباك وبتبرق قوي انا مش عارف اروح فين جيت عشان افتح الباب مش راضي يفتح ارن ع اخويه الموبيل مافيش شبكه نهائي روحت خابط الموبيل ف الحيطه اتكسر بعد كدا دخلت الاوضه تاني نمت ع السرير كدا لقيت حاجه لفه ايدها علي رقبتي ببص لفوق كدا لقيت شعر نازل ع وشي اسود شاحب ووش قبيح اوووي حاولت اهرب مقدرتش اتحرك لقيتها بتقولي انا مريم متخفش مش هآذيك كل ال انت سمعتو دا اشاعات المعمل اه كنت ببقا هناك بس انا هوريك قصتي وحطت ايدها ع وشي لقيت نفسي ف الكليه بس فيه حاجات متغير كنت بالليل لقيت مريم لبسه البالطو وواقفه ف المعمل انا دخلت بتكلم معاها محدش بيرد جيت المسها لقيتها هوا ايدي بتعدي منها فجآءه لقيت واحد جاي من وراها معاه سكينه حاولت احذرها او ابعدو مقدرتش انا بشوف احداث ماضي اول ما شافتو رجعت ل ورا كدا وحاولت تهرب قالها انا هقتلك وهدفن السر معاكي وراح دابح مريم دمها ملا المكان كلو وبعدين فقت قولتلها ايه دا انا مفهمتش انتي عاوزه مني ايه قالتلي ال قالتلك ابعد عنها وكل ما حد يسآل عليها دي مدام هند الطرف التاني ف القضيه ال انا اتقتلت بسببها فضلت اسائلها طب هي ايه فهميني قالتلي بعدين هفهمك بس الكلام دا متقولوش لحد وفكر ياهاني ممكن تساعدني وممكن تمشي انا مش هائذيك وسبتني واختفت ولقيت القطه دي تاني وبتبصلي المرادي بصة خوف وراحت كشه كدا ومشيت بس لقيت ف رجليها 3حلقات بس واحده اختفت انا قعدت طول الليل افكر اعمل ايه طب اخد هدومي وامشي ولا اساعد البنت دي وفعلا لميت هدومي وطلعت وانا مشي افتكرت الموقف لما البنت المسكينه دي اندبحت انا لقيت عيني بتنزل دموع وانا ماشي من ال شوفتو رجعت تاني رميت الشنطه وقولت انا لازم افهم لازم اعرف ليه وايه السبب انا اه بخاف بس دوقت دي مش قصة رعب دي قصه انسانيه روح ماتت من غير سبب روحت الامتحانات وصممت اعدي من عند مدام هند دي لقتها بتقولي هاني طب هي عرفت اسمي منين وبعدين دي موظفه ومشفتنيش غير مره واحده بس اكيد كانت بتدور ورايا وبتبحث ومرقباني كمان نعم مين حضرتك قالتلي انا ال ماسكه الشئون ال انت سئلتها علي مريم قولتلها ااااه خير في حاجه قالتلي هي جاتلك تاوي قولتلها اشمعنا قالتلي احسلك لم هدومك وارجع بلدكو يابني دي قتلت ناس كتير ومكملناش كلام لقيت الشخص ال هو قتل مريم قدامي قطع الكلام ب كلمة بعد ازنك يا مدام هند وبصلي كدا من فوق لتحت واتكلم مع هند شويه وباصصلي وهو بيتكلم وبعدها قالي اخبار الامتحانات اي واتكلم معايا شويه كدا ومشا سآلت عنو طلع اسمو دكتور فؤاد ودا عندو 40سنه بيورد المواد ال الطلبه بتعمل عليها تجارب الادويه وبيستورد ادويه من برا للصيدليات ف مصر بسال عن علقتو ب هند قالي محدش يعرف بس هي ال ماسكه الشئون هنا روحت جبت ورقه وقلم وبدائت اربط الخيوط ببعضها طب مريم ماتت ودا ال قتلها وهي بتقولي هند طرف تاني وهند بتحذرني من مريم وعاوزاني ابعد يبقا اكيد في سر كبير هو ال خلا الراجل دا يقتل مريم طب علاقتو ايه ب هند دي طب مريم كانت بتعمل ايه بالليل ف المعمل ومافيش حد ف الكليه خااالص طب ممكن يكون بيحبها وهي رفضتو بس دا مش هيخليه يقتلها انا عاوز والقطه دي فقدت حلقه من رجليها اكيد الحلقه دي ليها سر عاوز اوصل للموضوع بس خايف بردو اتصلت ع اخويا هو بيحب قصص الرعب والموواويل دي وحكتلو كل حاجه فضل يقولي انت عبيط مريم ايه ومريم مين فجآءه النور طفا ورياح جمدا اوي جات انا خفت جدا الاوضه بقت عتمه وقالتلو انا مريم والكلام ال حكهولك كلو صح هتسعدوني انا ببص جنبي ملقتش اخويا طلعتو من تحت السرير 😂😂
قولتلو تعالا وقاعد تسمعني قصص وافلام هعيشك انا بقا حقيقه ووافق انو يساعدني وحكتلو وكدا فبقولها طب ايه السر بقا يا مريم ال خلا الراجل دا يقتلك قالتلي بص انا هحكيلك كل حاجه
الموضوع هو ..... ...................

تعليقات
إرسال تعليق