احببت شبح ج2
بص ياهاني السر او السبب ال خلاه يقتلني انو ف يوم لقيت العينات ال هو حايبه للمعمل مش مظبوطه والدوا ال كان بيوردو كلو منتهي الصلاحه تماما كان بيعبيه ف علب تانيه ويوزعو وانا قولت كدا لمدام هند بعد ما اكتشفت فيرس خطير ف العينه ومعرفش ان مدام هند مشتركه معاه ف الجريمه وفضلت جوه ف المعمل وكنت قايله ل مدام هند اني عاوزه احلل العينه وقالتلي خليكي هنا وخدي مفتاح المعمل وفعلا طلعت نتيجة العينه وطلع كلامي مظبوط وعاوزاك كل هدفي انك تثبت انت دا لان هم قفلو المعمل بس فيه باب سري بيخذنو فيه الادويه الفاسده انا سمعت الكلام اتوهمت هو فيه ناس كدا وبعد ما قتلني انا كنت بطلع ف المعمل لان جثتي لحد الان هناك ياريت تدفنها بعد ما تخلص وكنت بحاول اقول للحارس بس راح قالهم ومعتش بيخلو حد يقرب من المعمل ودوقت انت قررت ايه هتساعدني ولا لا سكت شويه وقولتلها القطه دي بقا فيها 3 حلقات ليه قالتلي بمجرد انتها الاربعه انا هختفي تماما وكل يومين واحده بتروح انا قررت اعمل المستحيل عشان انقزها وفعلا روحت تاني يوم حاولت ادخل المعمل بس معرفش واخويا كان بيساعدني عاوز اوصل للمعمل دا عشان اقدر اثبت عليه حاجه فضلت سهران ف الكليه يوم واتنين لقيت مدام هند داخله بالليل ومعاها الدكتور فؤاد داخلين دخلت وراهم لقيتهم شالو فاظه كدا ودخلو كارت المعمل فتح ولقيت جوه حوالي 30 واحد بيعبو حاجات ف كرتين ودا دخل قالهم عاوزين انجاز الدفعه التانيه جايه بكرا وطلعو كدا انا همي اني اوصل للكارت ال ف شانطة مدام هند خليتها طالعه من الكليه وقولت ل اخويا يرخم عليها وكدا وانا رحت زعقت معاه لحد ما اتخنقنا وهي قاعده تزعق راح هو شادد منها الشنطه وطالع يجري واناجيت اجري وراه رحت خابط فيها واقعين احنا الاتنين قولتلها اسف جدا انا هاروح اجبهالك وطلعت اجري وراه وبكدا بقا الكارت معايا فاضل اني اتآكد من ان فعلا الادويه دي فاسده
وفضلت مراقب الناس ال هناك لحد ما عرفت انهم يوم .الاربع مبيبقاش حد هناك نهائي ورحت انا واخويا فتحت الباب دخلت لقيت تلاجه زي ما مريم قالتلي فتحتها لقيت جثتها فيها عملت العينه وفعلا طلعت الادويه دي فاسد طلعت انا واخويا لقيت هند وفؤاد جاين رجعت بسرعه وقفلت الباب واستخبيت هناك تحت طربيزه هم دخلو بتقولو الواد ال حكتلك عليه دا هنعمل معاه ايه وعرف مريم ازاي قالها انا هحرق جثة البت دي خالص هي قرفاني وهي عايشه وهي ميته والواد دا انا هكره ف الكليه وف البلد هخليه يهج من هنا راح بيفتح التلاجه لقينا ضلمه ف كل مكان وصريخ وعياط والطربيزات كلها بتتهز وصوت طخين بيقو هكشف حقيقتك ولو جيت يم التلاجه دي تاني هولع ف المكان كلو وبيك انت كمان ولقينا واحده ف الهو شعره زي ميكون مروحه فيه منكوش وعنيها بيضه وشكلها مرعب اوووي طايره كدا ف الجو وصرخت صرخه جامده هم شافوها طلعو يجرو اول ما طلعو انا كنت هموت من الرعب فاكرها حد غير مريم بس كل حاجه بقت عادي طلعت من هناك بقا معايا الاثبات ال اقدر بيه انقذ حياة ناس كتير روحت بلغت الشرطه بكل حاجه وخدتهم معايا ودخلت لوحدي والناس هناك مسكوني لحد فؤاد ما جهه قالي اهلا منور انت عارف اخر حد كان هنا حصل فيه ايه قولتلو حرام عليك انت مش بني ادم بتبيع الموت للناس وقتلت مريم قالي عارف ليه عشان حاولت تشغل دمغها زي ما انت حاولت وتحصلها وعارف الادويه دي فيها نسبة سرطان 85ف الميه
انت هتموت ف عادي بقا انك تعرف وجاب السكينه دخل عليه الشرطه خدوه وخدو كل ال هناك وبلغت عن هند وخدوها هي كمان ف تهم كتير بقا دخول عينات وبيع ادويه فاسده وقتل مريم وانا خدت الجثه ورحت ع المقابر وكنت بنزل دموع من عيني لوحدها دفنتها بس انا حبيت مريم اووي وبعد ما روحت لقيت القطه فاضل فيها حلقتين دا معناه ان مريم لسه موجوده ولقيت الباب بيخبط مريم دخلت قالتلي متشكره جدا ع ال انت عملتو معايا عرفت انا بقالي 3 سنين بس منتظره اختار الانسان الصح ال يساعدني وفعلا كان اختياري صح قولتلها مريم انا عاوزك تفضلي معايا انا حبيتك بجد ولازم تفضلي معايا ايوه انا بحب شبح ومش هسيبك ابدا تروحي مني قالتلي ما ينفعش قولتلها اي طريقه قالتلي انت عوز تفضل معايا عالطول فيه طريقه واحده بس هي هتخليك معايا مش مع الناس التانين خالص عشان كدا بقولك مينفعش عيش حياتك قولتلها لا موافق اكون معاكي انتي بس قالتلي خلاص خدت قرارك قولتلها اه قالتلي بص بقا انت دلوقت هتعمل الاتي ....
لقيتها بتقولي خلاص عاوز تفضل معايا لازم نقطع الروح عن الجسد انا استغربت من الكلمة ازاي نقطع الروح عن الجسد فضلت تشرحلي بقا وتقولي هنعمل اسقاط نجمي ايه هو دا قالتلي احنا معانا اربع ايام قبل ما الحلقتين يروحو وانا اختفي قولتلها طب هو ايه دا قالتلي خروج الروح عن الجسد واختفت ايه خروج الروحعن الجسد دي اول مره اسمع عنها وروحت بحثت ع النت قالو الاسقاط النجمي هو خروج الروح عن الجسد وهناك اكثر من طريقه لعمله اول طريقه تنام ع ظهرك مسترخي وتركز بعينك ع نقطه معينه ف السقف لحد ما تغرق ف النوم دي كانت طريقه واحده يقولك تخيل ان ف حبل وانت بتتسلقه وطرق كتير بقا ومنهم واحد بيقولك حط كوباية مايه جنبك وخلي كل تفكير انك عاوز تجيب كوبية المايه دي من غير ما تتحرك الاسقاط هيتم ورحك هتطلع بس مش هتقدر تمسك الكوبايه وتحت فيه ملحوظه ان انت والروح بتاعك بيبقا فيه حبل بنكم لو حد دخل الاوضه وانت ف عملية الاسقاط الحبل هيتقطع وتفضل روحك ف عالم الروحنيات وتدفن جثه بدون روح انا الكلام لوحدو خوفني جدا انا قاعد ع السرير بفكر طب انا هببقا شكلي ازاي طب بعد ما اطلع ممكن اموات اسئله كتير مش لقيلها حل لقيت مريم قالتلي رجعت ف كلامك صح قولتلها لا انا خلاص عرفت كل حاجه عن الموضوعو و مرجعتش ف كلامي وهعمل الاسقاط بس هنقطع الحبل ال بين الروح والجسد ازاي قالتلي لازم حد يدخل عليك وفضلت احاول اكتر من مره كلها محاولات فاشله فاشله مليت وتعبت لقيت القطه بتبصلي بصه انها خايفه ايه دا دا فاضل حلقه واحده اخر معاد ليا انهردا عشان افضل مع مريم وخدة كل ثقتي ف نفسي وقولت لازم انجح المرادي وقررت اعمل فكرة الكوبايه دي ال مجربتهاش انا خابف افشل تاني مش خايف دانا مرعوب اخويا نايم ف الاوضه التاني انا خايف يعرف اني خلاص قررت اسيب عالم البشر لاني حبيت شبح لانو لو عرف اكيد مش هيوافق وهيعمل معايه مشكله خصوصا انو اخويه الكبير ومعندناش غير بعض وجبت كوباية الماية وحطتها جنبي وخليت كل تركيزي اني اجيب كوباية الماية دي من غير متعرك فضلت اعصر افكاري وخدة نفس ونمت وانا واثق اني هنجح مانا لازم انجح عشاناقدر افضل معاها وفعلا المرادي حسيت بنفسي واقف قدام كوباية الماية وببص ومش حاسس بنفسي خالص بس حاس حيويه كدا و لقيت نفسي نايم احساس ميتوصفش انا طرت من الفرحه ولقيت مريم قمه ف الجماال ولقيت ارواح كتير كلهم شكلهم حلو بقولها ايه دا كلو قالتلي ال ميت مقتو وال عامل اسقاط زيك كدا قالتلي متركزش مع حد بس انا ف حبل طالع م سرتي ف الروح ل سرة جسمي قالتلي دا الحبل ال بيربط بينك وبين جسمك حاولت اقطعو معرفتش بكل طريقه قالتلي بتعمل اه واعا تقطعو كدا اما روحك تنتهي مع جسدك طب ايه الحل عاوز ابقا حر بقا قالتلي ان حد يدخل عليك الاوضه وانت عامل الاسقاط ما فبش غير اخويا روحشت شلت الغطا من عليه راح صاحي لقا البطانيه متعلقه ف الجو هو شاف كدا وجه جري ع الوضعه عندي فضل يهزفيا انا مع كل هزه الحبل د بتقطع بيتقع لحد خلاص فاضل سنه واحده اتقطعت راحت مريم مسكاه موصلاه ببعضو قالتلي لا انت لازم تشوف مستقبلك يا هاني ولقيت روحي رجعت ل جسمي تاني صحيت من احلا موقف عشتو ف حياتي نعم ف ايه قالي فيه عفاريت ف البيت دا قولتلو عفاريت ايه بس ياعم والتزمت ف كليتي وبقيت بحاول اغير السمعه ال ناس وخدنها عن مريم عدا يوم لقيت القطه دي و رجليها حلقه واحده الحلقه بتختفي والقطه بتختفي معاها لحد ما اختفت القطه وانا خدت الاجازه وروحت بيتنا بقا بس
كانت احلي تجربه ف حياتي

تعليقات
إرسال تعليق