القائمة الرئيسية

الصفحات



المشوهون

للكاتب فارس حسن

 لقد كان حظنا سيئ للغاية ولما نعلم ان يوجد بشر قاتلة بشر ليس لديهم رحمه في قلوبهم مرض قد انتشر بينهم ولحسن الحظ لقد كونا مبين أيديهم ماذا نفعل مع وحوش كهذا !!!
انا فارس حسن ساكن في مصر الجديدة بدرس في جامعة القاهرة
معنديش اخوات مليش ف الدنيا دي غير امي وأبويا ربنا يديهم الصحه يارب ، وكانا معتادين اننا كل آخر سنة بنسافر :
والسنه خلصت والحمد الله  و مجموعتنا ال بتسافر معايا نجحت
وكان القرار أننا هنسافر إلي مكان في جبال وهو تغير وكدة :
اتفقنا كلناا وكان المفروض نتجمع ف مكان اتفقنا علية وفعلا الكل وصل وكانا في الطريق ، الحقيقه انا نفسي مش عارف احنا رايحين ف سالت صديقي محمد قاالي هقولك لما نروح ،
سكت وقولت مش مشكله يعني اعرف المهم اسافر اغير جو وخلاص
خليني اعرفكم علي طقم الرحلة ال معاانا •
محمد : صديقي جدع ومتفوق دايماا سنه 22 وساكن جنبي بشوارع
محمود : ودة دايما ف حالة ملوش دعوة بحد خالص سنه 23 سنة ساكن ف الدقي
نورهان : بنت متلاقهاش ف الزمن الي احنا فيه دة محترمه وبنت اصوال وعاقله عندها 22 سنة ساكنة في المنيل
مي : دي احلي حاجة ف  حياتي  متفوقة دايما سنها 22 سنة ساكنة في فيصل  وانا متجوزها ومحدش يستغرب  انا اتفقت انا وهيا اننا هتجوز وابوها وافق وقولناا نترج واحنا متجوزين عادي يعني .
هما دول الي سافروا فقط ،
واحنا مااشين قابلتنا مشاكل بسبب الطرق واننا نوصل للمكان المطلوب المهم وصلناا لمكان كله فعلا جبال وشللات مياه ،
الحقيقه منظر يخليك تتتغير فوق 180 درجة من البهجه
بدانا نستعد للنوم وظبطنا الخيامات البسيطة دايما بتلاقيها في الأفلام حاجة بتتفتح كدة وليها سوسته كلنا دخلنا عشان ننام بسبب التعب الي شوفنه واحنا جايين ، انا نسيت،أقولكم ان محمد مرتبط ب نورهان ، وانا متجوز مـي ومحمود زاي ما قلولتلكم مع نفسه دايما وف حاله ، دخلنا نامنا محمود ومحمد مع بعض ونروهان لوحدها ،
دخلنا نامنا وصحينا الصبح علي صراخ نورهان ومحمد جريت ع برا انا و مي لقيتهم ف الشلال ال جنبنا بحولي 50 متر ، وبيصرخوا ، رجعنا تاني عشان نبدا نجهز عشان ننزل المياه احنا كمان ،
وفعلا خلصت فتره المياه والعب والهزار واتجمعنا حولين ولعه ،
سالت محمود انت لسة منزلتش معانا ،
قالي انت يعني مش عارف اني مش بعرف اعوم .
واول منزل هنزل ف شلال مرة واحدة انت مجنون .
كان عندو حق فعلا قوتلة طيب يسيدي ،
بدا محمود يقوول !!
أنا خايف من المكان دة علي فكره ،
قوتلة حبيبي دة مكان الكل بيتمني يقعد فيه دقيقه بالجمال ال فيه دة ،
قاالي منا عارف انه حلو لكن وانا نايم حسيت بحد بيحاول يفتح السوسته عليااا وبيطلع صوت غريب منه لدرجه اني اترعبت ف الاول افتكرت انه مقلب منكم لكن الغريب كان ف واحد معاه تاني
وخرم عند السوسته خرم بالسكينه بتاعته ولقيت عين بتبص انا اتشليت ف مككاني ،
قوتلة اه اه لا دة انا انا الي عملت المقلب دة فييك !
قالي بجد انت ، قوتله اه انا ياعم اية رائيك ف مقالبي ،
قالي منك لله عرفت تعمل كدة ازاي انا قلبي كان هيوقف :
قولت ل مي انا عاوز اتمشي هتيجي معايا ولا تفضلي قاعدة جئت معايا . ومي قلتلي انت بجد عملت المقلب دة '
الحقيقه لا بس انا مش عايز السافريه تبوظ بسبب واحد مجنون زايه بيتهيئلة يعني ،
قلتلي انا شوفت فعلا مكان السكينه ال بيقول عليها محمود مبيكدبش والغريب بقا ان محمد ونروهان كانوا نايمين ومحدش عمل حاجة وانت معملتش ف مين ال عمل كدة غير حد غيرنا !
قوتلها يبقي كان حد معدي ولا حاجة حب يستظرف معااه ربنا يستر ، رجعنا عشان ننام ، وانا طول مناا نايم بفكر وبقول ربنا يستر الكلام دة لو صح فعلا يبقا اكيد هيحصل حاجة تاني ربنا يستر !
روحت في النووم ، ولكن وانا ناايم حسيت باصوات ضحك غريبه انا معرفهاش ومفزعه قومت عشان اشوف مين الي بيضحك الضحكات السخيفه دي ،
اطمنت ان محمد و نورهان نايمين وروحت عند محمود لقيته صااحي وبيقولي سمعت الأصوات دي قوتلة ااه اه الضحك
قاالي ايوة الضحك سمعته .
قوتلك ايوة سمعته عرفت جي منين ،
محمود قالي لا معرفش جي منين انا سمعته وفضلت ف مكاني
اكيد ف شباب جنبنا هناا ولا حااجة نام نام تصبح علي خير ؛
رجعت للنوم تاني وصحيت الصبح انا ومـي وطلعنا لقيت محمود قااعد ع الكرسي سالته فين محمد ونورهان قاالي بيتمشوا ،
قاعدنا فطرناا وبعدها قرارنا نتشمي انا ومـي وفعلا اتمشينا وفضلنا نتكلم عن حياتنا بعد كدة بعد مخلصنا الجامعة وامتي هنتجوز وكدة ، وفي عز ما احناا بنتكلم مع بعض سمعناا أصوات صرااخ من محموود جريت انا ومي عشان نشوفه ،
لقيت راجل زايه زاي الزومبي بظبط متشوهه تماما وشكله يفزع ومعاه راجل تااني متشوهه بردو ماسكين محمود وبيضربوا بالسكاكين ال ف أيديهم ، خد مي واستخبينا جنب شجره وفي نفس الوقت شايف اية الي بيحصل ، محمود تقرييا غااب عن الوعي تماما والكائنات دي بتسحبه لفوق الجبال ودخلوا بيه مكان ف الجبل ،
قومت دخلت اجيب موبايلي او اي حاجة ابلغ بيها الحكومة او علي الأقل اتصل ب محمد عشان ياخد باله ، لككن كل شي كان مسروق ومش موجود غير شوية هدوم بس والاكل بتاعنا ،
وبقع دم مكان كف اية ف كل مكان ،
وصل محمد ونورهان السعادة بينه عليهم جريت عليهم قلتله احنا ف مشكله كبيرة ،
قالي خير ف اية مالك ي فارس !!
قوتلة من شوية قبل متيجوا كانا احنا بنتشمي وسيبين محمود هنا رجعت لقيت اتنين رجاله متشوهين وكلهم دم ، مساكين سكاكين وشكلهم مرعب ضربوا محمود بيه بس مماتش لانه وهوا بيطلعوة الجبل كاان بيصرخ ودخلوا مكان ف الجبل فوق ،
قالي اية يابني المقلب العبيط دة انت هتعملها علياا ،
قوتلة فاكر محمود لما حكا  وقال ان كان حاسس ب حد ببرقبه وهوا ناايم وحد خرم حتة من عند السوسته بالسكينه مكنش انا دول هما انا قولت كدة عشان السافريه متبوظ ويمكن دي اوهام منه ،
قالي طب وبعدين هنعمل اية قوتلة هنبلغ الحكومة معاك موبيلك قالي اه معايا قوتله اتصل بالشرطة بسرعه ، لكن الاسف جربنا مرة واتنين مفيش شبكه ف المكان دة ، جربنا العربيه عشان علي الأقل نمشي من المكان دة او نبعد شوية ونشوف هنعمل اية
العربيه مش شغاله والمتور متشااال ،
ادركنا ان فعلا الموضوع دخل ف الجد ،
فضلنا مااشين وبعدنا ومش عاارفين نعمل اية ،
والا معانا اسلحه ولا اي حاجة نقدر نهجم عليهم بيها !
قولت لمحمد احنا لازم نطلع نشوف ف اية فوق بيحصل ،
ومين الناس دي وبيعملوا لية كدة .
قالي ع الأقل نشوف كام واحد او علي الاقل نجيب المتور :
نورهان ومي فضلوا ف مكانهم وطلعت انا ومحمد ووقفنا قدام كهف داخل الجبل ونفس المكان الي دخلوا فيه لما شوفتهم ،
دخلناا لقينا خيمات بقع دم في كل مكان قربنا من البيت لقينا جثث ف كل مكان متشرحه ، والرجلين واقفين بياكلوا ف الجثث شي مقرف شايفينه والمفجااء ان واحد من الكائنات دي شافنا شخص ثالث منهم جريناا واتفرقناا اانا ومحمد ولقتني ف خيمه مستخبي
بين جثث واشلاء ف كل مكااان ، جريت من المكان غصب عني وروحت مكاان تاني ف خيمه استخبيت تحت كنبه ،
وقلبي حاسس انه هيوقف ، سمعت صوت الباب وهوا بيتفتح
وراجل دخل شايف رجله المتشوهه فضل يدور والحمد الله لولا صوت ندهه من برا كان هينزل يدور تحت الكنبه مشي وفضلت ادور ع اي سلاح يحميني ولقيت سكينة مسكتها وفضلت ادور علي محمد راحت عند النحيه الي مشي منها محمد وقربت من خيمه ، لقيت محمد بيمشي جوا الخيمه دخلت قالي شوفتهم بياكلوا جثث بياكلوا جثث قولتلة اخرص خالص صوتك ميطلعش احنا هنشوف فين محمود مات نمشي مماتش هنخدة ونمشي لالا اقصد لو مات نشوف فين المتور ونركبه انت عندك خلفيه عن تركيبه ، قالي اه اه ،
قوتلة يبقا احنا قدامنا حل واحد نجيب المتور ونشوف محمود مات ولا لا ، فضلنا ندور بكل حذر وقربنا من مكان في صرااخ جامد
قربنا نبص ف الشباك لقينا محمود متعلق ومن كل مكان فيه بيجيب دم المتور كان جنب محمود بظبط ، محمد قال المتور اهو ي فاارس
قوتله اسمع مفيش حد جوا ادخل هااات المتوور وانا هقف هنا احرس اذا كان ف حد جي مااشي ،
دخل محمد عشان يجيب المتور ، وانا فعلا فضلت واقف برا ، محمد دخل وحد دخل عليه منعرفش جاه منين فضل يندة علياا دخلت ضربته ضربه وقع ع الارض ، خدنا المتور وجريناا لكن كان ف شخص واقف عند المدخل ال جاينا منه ، رجعنا تاني ، واستخبينا وبصيت لقيت الراجل الي ضربناه قاام وبيتكلم باسلوب غريب وكانه بيذوم ، وفجاء لقيت ال 3 اشخااص اتجمعوا والمفجاء ان ف رابع كماان ، وقف اتنين عند المدخل واتنين بيبحثوا عنا داخل المخيمات
اتفقت انا ومحمد ان اي حد هيدخل هيبقا لوحدة احناا عندي فرصه اككبر اننا نموتة ، استخبينا وفعلا دخل الراجل المتشوهه وف ايدة سلاح ، راح عند المكان ال مستخبي فيه محمد طلعت وضربته ف رأسه بالسكينه ، لكنه مماتش كان هيضربني بالسلاح ال معااه بس محمد كمل عليه وفعلا ماات ، خدنا المتور واتقلنا من المكان دة !
لقينا عربيتين جريناا نشغل واحدة فيهم معرفناش خدنا منهم بنزين وقوتله اسمع احنا لازم نليهئيهم عشان نعرف نخرج احنا هنولع ف العربيات دي عشان نقدر نخرج من هنا وفعلا وبما ان معاك ولاعه يعني خلاص ، قالي اه الولاعه مش ف جيبي وقعت مني لما كنت بضرب الراجل ، قولتله روح بسرعه هاتهاا ،
مشي محمد وانا فضلت اخد بنزين من العربيات ،
لكن محمد أتأخر جدا روحت المكان عشان اشوفه أتأخر لية ملقيتهوش فضلت ادور عليه لقيت الولاعه مرميه علي الأرض ،
خدتهاا بس أكيد محمد حصله حاجة ،سمعت صراخ محمد جريت علي المكان ال جي منه المكان !
لقيت محمد نايم علي سزلونج و واحد قاعد علي بيقطع فييه ؟ وبيستغيث بيااا دخلت لكنه حس بياا وجري وراياا ،
وانا جريت الحقيقه واستخبيت ومبقتش عاارف هعمل اية ، محمد ماات خلااص ومحمود مااات ، آلله أعلم مي ونورهان حصلهم اية ، مبقاش ف قدامي غير حل واحد دلووقتي لازم اولع ف العربيات عشان اعرف امشي ،الليل دخل عليا وروحت ناحيه العربيات وولعت العربيات بالولاعه وجريت نحيه المددخل وفعلا الرااجل مشي وراح ناااحيه الحريقة وانا جريت ، وكان ف ايدي المتور مشيت بيه ونزلت لقيت عند المخيمات متقطعه ، روحت مكان ال كان مستخبي فيه البناات ملقتهمش فضلت ادور يمين شمال ، لقيت مي بتجري علياا وبتعيط قولتها حصل اية ف اية قلتلي نورهان ماتت موتها وقتلها قدامي وانا جريت :
فضلت اهدي فيهاا وفضلت افكر الخطوة ال هعملها بعد كدة ، لقيت حاجة بتترمي علينا واحنا قاعدين لقيت راس نورهان ، جريناا انا وهياا ... فضلناا نجري ومش عاارفين  احنا رايحين فين  المهم اننا بنبعد عنهم لكن الموضوع مستمرش كتير لاننا سمعتا صوت عربية  جي من بعيد ونور الكشافات  مبين اوي انها عربية ,

وكل الي  علي لسان  مي وهيا بتجري معايا احنا هنموت ي فارس
احناا هنموت هنا خلاص مفيش فايدة  , منتبهتش لكلامها وكل الي ف دمااغي استخبا في اي مكان لقيت صخره كبيرة شديت مي من ايدها واستخبينا ورا الصخرة الضخمه  والعربية بدات تقرب اكتر واكتر لحد موصلتلنا ومشيت قدامناا والحمد الله محدش فيهم شافناا , مي خليكي انتي هنا وانا هروح  أركب المتور دة ف العربية  احاول كدة  دي فرصتنا الوحيدة  خليكي هنا وأياكي تتحركي من مكاانك مفهوم  اتحركت بسرعه لمكان العربية باقصي سرعه وصلت  وبدات اركب  المتور انا مش بفهم ف التركيب لاني لازم لازم اركبه  يا اموت لكن بعد محاولة مرة واتنين معرفتش اركبه  لقيت صوت رجل حولين العربية , وفي ثانية جريت تحت العربية لكن شوفت رجل مكنتش غريبة عليا , دي  مي , مي , قلتلي متخفش انا مي اطلع , قوتلها انا مش قوتلك متتحركيش من عندك ,
انا افكرت انك ملكش ف موضوع التركيب , انا شوفت كذا مرة عربيه ابويا وهيا بتتصلح وكان الرراجل بيكرب المتور خليني اجرب انا , قوتلها اتفضلي ,
وفعلا مي عرفت تركب المتور لكن الموضوع خد وقت كتير الحقيقه بس المهم اننا خلاص هنرجع , ركبت انا ومي , ومي ركب العربيه وساقت العربية وكانا ف طريقنا فتحت الخريطة عشان اقولها نمشي ازاي وكان قدامنا 10 كيلو عشان نوصل , مي تفتكري اننا نوصل اكيد البنزين مش هيكمل معانا , قلتلي اكيد ف استبن يا فارس محمد عامل حسابه عليه , فضلنا ماشيين وفي لحظة عربية جيا من قدامناا , واقدرت المح العربية دي نفس العربية الي كانت مع المشوهين مي فضلت دايسه بنزين والمشوهين نفس الموضوع , مي مي بطئ السرعه هنعمل حاادثة ...................................
صحيت لقتني مرمي جوا عربية و بنزف من راسي وايدي وداايخ لدرجه اني مش شايف حااجة ,
حاولت اجمع قوتي وقطعت التشيرت الي كنت لبسه وربط بيه الجروح الي ف راسي وف ايدي ,
وبدات ابحث علي مي , لكنها مككنتش موجودة حوالين العربيه وحتي العربية بتااعت المشوهين موجودة ولكنهم مش فيها لقيت سلاح مرمي علي الارض مسكته وخليته معايا لاني اكيد هحتاجه جدا ,
لقيت فوق العربيه كشاف , طلعت ولحسن حظي كان شغال بدات احركه نحيه الشارع لقيت اثار دم , نزلت من العربيه ومشيت ورا وكان اثاار الدم يوصلنا للمكان الي احنا كانا فيه الاول عندهم , اكيد مي ف خيمه من الخيم الي هناااك , لازم اللحقها كدة كدة مفيش وسيلة امشي بيها العربيات مدمرة , رجعت وف ايدي السلاح وبدات اجري باقصي سرعه عشان الاحق مي عشان محدش ياذيها , وفعلا وصلت بعد مدة قصيرة ودخلت الجبل من جديد , كاان ف واحد واقف عند المدخل مسكت زلطة و وقعد ورا صخره صغيرة وحدفت الطوبة علية , اتلفت وراة وبدا بالبحث عني , بدا يقرب اكتر مني واقفت وواجهت السلاح الي راسه وضربت , لكن السلاح مكنش متعمر بدات ضربات مؤلمة منه وضربات مني له وقع علي الارض وفضلت اضرب ب حجر علي راسه لحد منفصلت عن جسمه تماما , لكني مش قادر احرك يدي الشمال وراسي بدات تنزف اكتر بسبب الضربات الي اخذتها من ذلك المعتوه ,
بدات امشي وابحث عن مي سمعت صوت صرااخ , مش محتاج اقولكم انها مي قربت اكتر لاتجاه الصوت وقربت من الشباك وبصيت لقيت رجل واقف وف ايدة شي مثل السيف لكنه به رسومات غريبه زاي ما كل حاجة بتحصل هنا اغرب واغرب , كنت فاكر انه هيموتها لكن قااام بغتصبها , اتحركت من مكاااني وعلي فكرة انا منغير سلاح صحيح نسيت اقولكم ان السلاح كان فارغ من الرصاصات ايضا , انا لازم ادخل والي يحصل يحصل , مي فضلت تضرب فيه وقبل مدخل بثواني لقيته بيطلع برا , ومي قدرت انها تبعدة عنها منغير ميعملها اي حاجة بصيت علي الرجل كان خرج فعلا بدات اتحرك عند مي وافكها من الحبال الي مربوطة بيها , خدتها وخرجنااا من الخيمة المميته ذلك , وقعدناا ورا صخره والدنيا كانت مظلمة تماما , سمعنا صوت صراخ جي من عند المدخل لان الصوت واضح من الصدا صوت ال بنسمعه واكيد شاف صحبه او ابنه الله اعلم بنسباله اية ميت , بدا بالبحث عنا , مي قلتلي لازم نخلص منه وناخد عربيه من العربيات ال عندهم ونمشي من هنا , قوتلهاا لازم الاول نخلص منه لانه اكيد مش هيصبنا ف حالنااا ومش هيصيبنا نخرج كدة بالساهل في البداية لازم ناخد اي سلاح نقدر نموتة بيه ,بدانا نبحث عن شي نقتل به ذلك المعتوه , لقيت سكينه ومي خدت سكينه ايضا , واتفقت معاها انها هتظهر قدامه عادي ومش هتجري وانا هاتي من خلفه واضربه حتي الموت , وفعلا وقفت انا ورا صخره كالعادة ومي واقفت بعيد عني وفضلت تنده عليه , فضلت تصرخ ولمحت المشوهه قدامهاا فضل يقرب منها اكتر واكتر ومي ثاابته مش بتجري قررب منها لدرجة انه اصبح وشه ف وشهاا تماما بدات اتححرك انا ببطئ شديد جدا لحد موصلتله وضربته ف ضهره ضربتين لكنها اتلفت وضربني بشئ معه وفقد الوعئ تماما , صحيت ولقتني مربوط من رجلي وراسي للارض , والمشوهه امامي فضلت اصرخ لاني حاسس اني جلد بيتشاال , وفعلا المشوهه كان بيقطع اجزاء من جلدي وياكلها امامي ,
وانا اصرخ واتأاالم بعدهاا قاام خرج ومي كاانت علي السرير فااقدة الوعي تمامأ واظن ان ذلك المعتوهه قد اغتصبها , فضلت اصرخ وابكي حتي افاقت مي , لكنها لما شاافت نفسها بنفس المنظر الي انا شايفه اتصدمت وفضلت تصرخ وضرب علي السرير قوتلها اهدي اهدي , الي بتعمليه دي ملوش فاايدة لازم نخلص منه وبعدها نشوف الموضوع بتاعك متقلقيش انتي ف نظري زاي زمان وافضل بكتير , مي مكنتش سمعني وكانت بتبص علي الاجزاء الي اتقطعت مني ف جسمي فكتني واترميت علي الارض وانا بصرخ من الالم , قومت وانا مش قادر احرك رجلي ولا ايدي بسبب الامكان الذي قطعت من جسمي , والراجل رجع من تااني مي خدت السكينه الي علي الارض وقلتلي افضل واقف , وانا فعلا مش قادر اتحرك واقفت مكااني , ودخل المشوهه وفضل ينظرعليا وبدا يقرب مني وشيلني بايدة وبدا يخنقني لدرجة اني خلاص انا بموت مي طلعت وبدات تضرب فيه من راسه ودي كانت اخر حاااجة اشوفها لاني فقد الوعي , وبدات احس بمياه علي وشي بصيت لقيت مي واقفة , وبتقولي الموضوع خلص , بدات أقوم معاها ومي جابت عربية وركب فيها وفضلت تسوق لحد موصلنا القاهره وطبععا اول موصلنا لاقرب مكان بشكلنا دة دخلنا مستشفي وبدانا نتعاالج من اسبوع ل شهر دة بنسبالي بسبب الكسر ال ف ايدي وبعد الجروح وبعض الجلد الي شاله المشوهه عندما أكلة امامي , طبعا بدا التحقيق معانا حصلنا اية , وحكينا كل حااجة بعد مخدنااا الراحة الكفية رجعنا لنفس المكان بتاع المشوهون ودخلنهم مكانهم وفعلا كل حااجة زاي ما هياا لكن الغريب وانا بفرجهم علي اماكن الجثث ال شفوتها نصهم مش موجودين واخر حاجة لما كنت موجود هنا من 3 اسابيع كانوا موجودين الله اعلم , الظابط والشرطة طبعاا اتفجائت بان الموضوع فعلا حقيقي وحصل , وطبعا خفت الموضوع تماما وملختش لي اثر لعدة اسباب رجعنا تاني القاهرة واهلنا اطمنت علينا ورجعنا لحياتنا بدات الامتحانات وخلصنا منهااا , وكنت ناسي موضوع عاوز اساله ل مي , مي انتي كويسة مش مش حامل ولا حاجة قلتلي انا ازاي مقوتلكش انا حامل لما كنت ف المستشفي بتعالج الدكتور قاالي كدة بدات اخبي عليها انها حامل من المشوهه مش مني , بس خبيت واقتكرت هيا عارفه , قلتلي شكلك مش فرحان قوتله لا لا انا فرحان طبعا , عدا ع موضوع الحمل دة فوق 4 شهور وكنت مستعجل علي اني اعمل صونار عشان اشوف شكل الابن عامل ازاي واشوف فعلا هوا ابني ولا ابن المشوهه وصلنا للدكتور قالناا , هوا ولد وبنت علي حسب منا شايف لكن شبه فيهم تشوهه متولديش غير لما تكملي ال 9 شهور كاملين , بدات اقلق من الموضوع شووية وانتظرت الي يوم الوالدة وكانوا اجمل طفلين شوفتهم بحياتي , فعلا اولادي واتاكد جدا كماان خلص موضوعنا لكن بدانااا نتعالج نفسياا بسبب الي شوفنه انا ومي مكنش سهل وفضلت حياتنا عاديه والاطفال كبرت واصبح لديهم 6 سنين , لكن كانوا دايما بيعضوني انا ومي وبيشيلوا لحم قولنا اطفال ومانعنهم انهم يعملوا كدة وبنضربهم , لحد ما ف ي يوم وانا راجع من الشغل متاااخر لقيت مي وجنبها اطفالنا بياكلوا ف امهم , نفس المشهد الي كنت بشوفهه والمشوهون كانوا بياكلونا مي كانت ميته تقريبا مش عارف اية الي حصل لكنجبت سكينه وكانت هموتهم اه كنت هموت اطفالي , لكن مقدرتش ئت الحكومة والاسعاف واهل البنات سالوني حصل اية قوتلهم معرفش رجعت لقيتها بالوضع دة , فضلت تحقيقات معايا كتير من الحكومة واهلي واهل مراتي والطبيب الشرعي قاال ان ف اثاار عض بشري علي جسمها والغريب انهم اطفال سمعت كدة من الحكومة وقالوا انهم عايزين الاطفال , رفض وكسرت كلي حاجة تحاول انهم يوصلولي وربيت اولادي بنفسي وكنت دايما بخليهم مبيشفوش حد ومانعهم من النزول ودايما اقفل الترابس عليهم , لحد مكبروا وانا بقيت عندي 40 سنه واولادي كانوا عندهم 19 سنه تقريبا وبدات اخليهم ينزلوا عشان اطمنت انهم اصبحوا كويسين , لكن رجعت ف يوم للبيت الي انا فيه لقيت ف ناس كتير ملمومة حوالين البيت فضلت اسال ف اية قالولي ان الجاره ال قدامنا نصها متااكل , كاانت صدمه بنسبالي واتاكد من ان ولادي هما ال عملوا كدة طلعت اشوفهم ملقتهمش , حبيت اوصلكم الرساله دي عشان تاخدوا بالكم انا مش عارف هما راحوا فين ولا بيعملوا اية انا حياتي انتهت وكل يوم الاقي ف الاخبار جثث تأكلت من بشري وانا عارف مين الي بيعمل كدة اكيد ولادي انا مش هقدر اتكلم ولا هقول حاجة انا اصلا مرمي ف السجن بعد ال حصل الحكومة عرفت اني انا زوجت مي الي كانت نفس حاله ال بشوفهم اليومين دول وقالولي اولادك فين اكيد هما ال بيعملوا كدة قوتلهم انا عالجتهم والله عملت كل ال اقدر اعمله اانا معرفش لية بيعملوا كدة وطلعت بعدها بشهور وبردو مفيش اثر لاولادي تماما حبيت احذركم خدوا بالكم لانك ممكن تبقا الضحيه الاتيه انا عملت ال محدش فيكم يقدر يعملوا لكن انا فشلت اتمني تكون رسالتي وصلت اليكم وتخدون كل حذركم هناك بعد المشوهون بجانبكم .




هل اعجبك الموضوع :

تعليقات