طبعا انتو عارفين اني مش ببداء قصصي ب ذعر لاني بعمل اسباب للشيئ ال بيحصل ف القصه سبب لاحداث القصه ودي الحلقه الاولي من السحر الاسود
عائلة حياتها ادهورت وادمرت بسبب شيئ من الاشياء التي يفعلها الدجالين والمشعوزين لكن ليست عائله واحده بل عائلتين قصه حقيقيه مندمجه مع الوهم ولكن التخيل فيها اكثر
الاب: ماشي انا هاروح اغسل وشي لحد ما تكون امكم وضبت الفطار
الاولاد: ماشي يابابا
الام: يالا عشان الفطار جااهز ياولاد
شمس: حاضر يا ماما جاين اهو
اه يابت يامريم لو المدرسه دي تتفجر هرتاح وربنا وهدي ال فجرها دا جايزه
مريم: اسكتي يا عبيطه كلنا كنا بنقول كدا لما تدخلي الكليه هتعيشي بقا هي فترة الثانوي صعبه انا عارفه
شمس: دي زفت الزفت طب ما تقولي ل ماما تغيبني انهردا مانا كل يوم بروح المدرسه بروح المدرسه خدة ايه انا منها مش عارفه والله ما احمد اهو خلص تعليم وقاعد زي اللطخ ف البيت ما بيعملش حاجه
محمد: انتي لسانك دا انا هقطعهولك خالص ما تسكتي ابت
مريم: رامي ما ينفعش ال انت بتعملو دا ممكن تمشي لو سمحت عشان اصحابي
رامي: حاضر يا مريم انا ماشي
رامي مشا روح فتح الباب ودخل رزعو وراه
نعيمه : مالك يابني في ايه
رامي:ما فيش يا امي حاجه
نعيمه لا فيه وبعدين جاي من شغلك بدري ليه
رامي: انا مرحتش اصلا الشغل
نعيمه : ليه يابن كدا مش قولت هتروح الشغل
رامي: نفسي بقا مريم تصدقني ويبقا احساسها زي احساسي كدا انا بعشق التراب ال هي بتمشي عليه
نعيمه : خلاص نخطبهالك
رامي: بجد يا امي ولا بتهزري
نعيمه: لا بجد والله بس الاول هنبعتلها مع اختك
رامي: ماشي ياماما بس هي مش قابله حتي تتكلم معايا
نعيمه : اسكت يا غبي الرسمي حاجه وال انت حكيتو دا حاجه تانيه خااالص
اختك تيجي بس وهبعتها تقعد معاهم شويه فوق
رامي : يارب بقا حتي اخوها نفسي كنت اكلمه لكن دا ما بيكلمش خد خاالص
وبعد عبور 5 ساعات
الباب خبط
رامي : قام جري اكيد دي مروه مين
مروه: افتح يا رامي انا مروه
رامي: تعالي ياقمر ادخلي يا احلي بنوته ف الدنيا عامله ايه
مروه: اكيد عاوز مصلحه يا رامي ارغي وهات من الاخر الدخله بتاعتك دي قديمه اوووي
رامي: لا لا لا مصلحة ايه يا حببتي ولا مصلحه ولا حاجه
ماما ماما
نعيمه: بلى يا رامي في ايه
رامي: مريم جات اهيه تعالي بقا قوليلها ع الموضوع
نعيمه: اصبر يابني لما البت تاخد نفسها حتي
رامي : حاضر يا نعومتي انا قاعد اهو لما اشوف اخرتها
ايه وبعد ما جرى ساعه كانت مريم روحت ومروه كلت
نعيمه: خدي يامروه
مروه،: نعم يا ماما خير
نعيمه: بصي اخوكي بيحب مريم وعاوزين نخطبهالو
مروه : طب وانا اعمل ايه انا ولا دوري ايه ياماما
نعيمه : اطلعي كدا اقعدي معاها شوفيها موافقه ولا لا وشوفي كدا ردها ايه وقوليلها كلمتين حلوين ع اخوكي
مروه : حلوين ايه دي هي ف كليه وهو ف دمبلوم وبعدين هي عارفه عنو انو بيشرب سجاير ودا هيخليها ترفضو
نعيمه: بس اطلعي بس كدا انتي فقر كدا ليه
مروه : حاضر ياماما انا هطلع اهو
الباب خبط
الام: شوفي مين يا شمس
شمس: انا والله زهقت من البيت دا كل حاجه شمس شمس
مين برا
مروه: افتحي ياشمس انا مروه
شمس: تعالي ادخلي
مروه: عامله ايه يا شمس
شمس: والله مغلبني ف البيت دهو ادخلي ادخلي
مروه: ههههههههههه امال فين مريم
شمس: جوه ف اوضتها
هند: ازيك يا مروه عامله ايه
مروه: تمام والله يا طنط وانتي اخبارك ايه
هند : تمام والله ادهلي مريم ف اوضتها
مروه : حاضر
مروه : ازيك يامريم عامله ايه
مريم : تمام اقمر تعالي اخبار المذاكره والكليه ايه
مروه: كلو تمام يا حببتي
وبعد كلام كتير ما بينهم
مروه: بقولك يا مريم
مريم : نعم
مروه: هكلمك ف موضوع هام بس مش تزعلي مني او تديقي انتي عارفه غلاوتك عندي قد ايه
مريم: اتكلمي يا مروه ف ايه
مروه: اصل رامي اخويا عاوز يجي يتقدملك
مريم: رامي اخوكي بيعمل حاجات ما ينفعش جار يعملها مع جارتو وبعدين دا احنا اكتر من اخوات يجي يمشي ورايا ويعاكسني ف الشارع وبيبقا معاه شباب بيضحكو عليا ينفع يا مروه
مروه : لا طبعا ما ينفعش بس هو عاوز يدخل من الباب وهيتعدل انشاءالله
تعليقات
إرسال تعليق